سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناپدید شدن دو کوهنورد در ارتفاعات شاه جهان اسفراین/تیم های امدادی به منطقه اعزام شدند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسفراین گفت: دو کوهنورد در ارتفاعات شاه جهان اسفراین ناپدید شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابراهیم سارمی رئیس جمعیت هلال احمر اسفراین گفت: ۲ کوهنورد اهل مشهد و خوزستان که قصد صعود به قله شاه جهان اسفراین را داشتند، به علت بارش برف و کولاک در ارتفاعات این منطقه، راه را گم کرده و مفقود شدند.

وی افزود: گم شدن این کوهنوردان در منطقه بام و صفی آباد اسفراین ، عصر جمعه به جمعیت هلال احمر گزارش شد که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای یافتن آنان اعزام شدند.

سارمی گفت: جست و جو برای پیدا کردن مفقود شدگان به علت وجود برف و کولاک شدید آسان نیست و اکنون ۴ تیم امدادی در منطقه حضور یافته و عملیات جست و جو به صورت بی وقفه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: براساس اطلاعات به دست آمده از دیگر اعضای گروه، این ۲ کوهنورد آخرین بار در مسیر نزدیک به صعود قله شاه جهان مشاهده شده بودند.

وی افزود: دستگاه‌های مسیریاب امدادگران ، موقعیت کوهنوردان گم شده را در حدفاصل ارتفاعات روستای جهان و بانی دره تعیین کرده اند.

طاهر رستمی، فرماندار اسفراین نیز با اشاره به بارش برف و کولاک و گرفتاری کوهنوردان در ضلع جنوبی کوه شاه جهان این شهرستان، از آماده باش ستاد مدیریت بحران اسفراین برای نجات کوهنوردان مفقود شده خبر داد.

بارش باران و برف در شهرستان اسفراین از عصر جمعه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

گفتنی است: قله شاه‌جهان با ارتفاع ۳۰۸۰ متر، بلندترین نقطه از رشته کوه آلاداغ است که در شمال شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی واقع است.

انتهای پیام / ب

دو کوهنورد در ارتفاعات شاه جهان شهرستان اسفراین ناپدید شدند

برچسب ها: هلال احمر ، کوهنورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.