سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لومر: شرکت چینی هوآوی جایگاه مهمی در فرانسه دارد

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه در حالی از جایگاه مهم شرکت چینی هوآوی در فرانسه خبر داد که این شرکت در سطح بین المللی با بی اعتمادی فزاینده‌ای مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه روز جمعه اعلام کرد ­شرکت چینی هوآوی در فرانسه از جایگاه مهمی برخوردار است.

وزیر اقتصاد فرانسه در حالی از جایگاه مهم شرکت چینی هوآوی در فرانسه خبر داد که این شرکت در سطح بین المللی با بی اعتمادی فزاینده‌ای مواجه شده است.

برونو لومر در پاسخ به پیامد‌های بازداشت مدیر مالی هوآوی در کانادا که آمریکا استرداد وی را خواستار شده است، نخواست محتوای مذاکراتی را که به مناسبت ششمین گفتگوی اقتصادی و مالی سطح بالای فرانسه و چین درباره این موضوع با هو شونهوا، معاون نخست وزیر چین به عمل آمده بود، فاش کند.

لومر در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد: «ما در گفتگو با معاون نخست وزیر چین به این موضوع اشاره کردیم اما، به من اجازه بدهید محتوای این مذاکرات را محرمانه نگهدار.»

وزیر اقتصاد فرانسه افزود: «در عوض، در خصوص آنچه به خود شرکت هوآوی چین مربوط می‌شود، لازم است بگویم این شرکت در فرانسه از جایگاه مهمی برخوردار است. هوآوی در فرانسه سرمایه گذاری کرده است و از سرمایه گذاری آن در فرانسه استقبال شده است.»

با وجود این، وزیر اقتصاد فرانسه این استقبال از سرمایه گذاری‌های شرکت چینی را در دو مورد مشروط و اعلام کرد به محض این که این سرمایه گذاری‌های بتوانند فناوری‌های حساس را تحت تاثیر قرار دهند یا حاکمیت ملی ما را نقض کنند، دولت فرانسه به لحاظ قانونی این حق را دارد که حدود شفاف آن را تعیین کند.

وی به حکم جدیدی در چارچوب قانونی برای رشد شرکت‌ها اشاره و اعلام کرد که این قانون به ما همه ابزار‌های لازم را برای تعیین محدودیت‌ها اعطا می‌کند.

وزیر اقتصاد فرانسه در حالی از مناسبات اقتصادی کشورش با چین سخن گفت که این روز‌ها فرانسه از بحران‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز افزونی برخوردار است.

انتهای پیام/

وزیر اقتصاد فرانسه از جایگاه مهم شرکت چینی هوآوی در فرانسه خبر داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.