سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار وزیر خارجه کره شمالی با رئیس جمهور چین

ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پکن دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی روز جمعه با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پکن دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور چین در این دیدار خواستار تلاش بیشتر دو کشور برای پیشبرد توسعه بلند مدت، سالم و پایدار روابط دوجانبه شد.

شی جین پینگ با اشاره به سه دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از چین گفت: با او درباره مسائل مهم مانند «همکاری دوستانه بین دو کشور» و پیشبرد صلح و ثبات منطقه‌ای به طور عمیق تبادل نظر کرده و بسیار خوشحال است که توافق نامه‌های مهم دو طرف به طور موثر اجرایی شده است.

او تاکید کرد: سال آینده برابر با هفتادمین سالگرد برقراری روابط بین دو کشور است. حزب و دولت چین به روابط با کره شمالی بسیار اهمیت می‌دهد و این رهنمود تزلزل ناپذیر است.

رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه اکنون روابط پکن و پیونگ یانگ وارد مرحله جدیدی شده است، تاکید کرد «چین از مردم کره شمالی پشتیبانی می‌کند تا تحت رهبری 'کیم جونگ اون' راه توسعه هماهنگ با وضعیت کشور خود را جست و جو کنند».

وزیر خارجه کره شمالی نیز در این دیدار ضمن تحویل پیام کیم جونگ اون به شی جین پینگ، تاکید کرد: کره شمالی مایل است همراه با چین ضمن گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط کره شمالی و چین، دوستی سنتی و همکاری دو جانبه را تقویت بخشد. 'ری یونگ هو' روز پنجشنبه برای گفتگو با رهبران چین وارد پکن شد.

او ساعتی پیش نیز با وانگ یی، همتای چینی اش در مهمانسرای دولتی دیائوتو در پکن دیدار کرد..

کره شمالی روابط خوب و مناسبی با چین دارد و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی نیز در سال جاری میلادی سه بار به چین سفر کرده و با شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.