وی ادامه داد: برنامههای تدبیر و تعالی به عنوان محمل اجرای سند تحول بنیادین مطرح میشود و اهداف رسیدن به برنامههای سند را دنبال میکند.
عمادی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود مشکلات کمبود منابع در مدارس امکان ایجاد اجرای سند تحول به وسیله مدیران وجود دارد یا خیر، گفت: برنامههای تدبیر و تعالی، چگونگی مدیریت در عین وجود منابع اندک را مورد توجه قرار میدهند و عوامل مدرسه متناسب با شرایط تمهیداتی را برای اداره مدرسه میاندیشد.
سرپرست معاونت متوسطه با اشاره به جایزه ملی کیفیت که قرار است برای مدارس هم این موضوع مورد توجه قرار گیرد، گفت: این جایزه بر مبنای طرح تعالی مدیریتی در مدارس پیاده میشود که مجموعهای از معیارها و زیرمعیارها را در خود جای داده است و بر این مبنا مدارس کار خود را انجام میدهند.
وی با اشاره به اینکه دستیابی به تعالی و کیفیت نهایتی ندارد، افزود: در استاندارد سازی هدف حرکت به سوی جلو است و مدارس را نسبت به شرایط قبلی خود مورد ارزیابی قرار میدهیم که بر این مبنا مدرسه سعی میکند تا نسبت به شرایط گذشته پیشرفت داشته باشد.
عمادی یادآوری کرد: مدارس اکنون گواهی اهتمام به کیفیت را دریافت میکنند که این به معنای پیشرفت نسبت به شرایط قبلی است اما تمام استانداردهای لازم برای کیفیت بالای کار را هنوز دریافت نکردند.
انتهای پیام/