سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از تولد ۲۴ نوزاد معلول در خراسان جنوبی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در یک سال و نیم گذشته از تولد ۲۴ نوزاد معلول در استان جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ احمدی شادمهری، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه ۶ مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعالیت می‌کنند، گفت: از ابتدای امسال هزار و ۷۰۰ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک استان مراجعه کردند.


وی با بیان اینکه سال گذشته نیز ۳ هزار و ۷۰۰ مراجعه به این مراکز انجام شده است، افزود: شناسایی نوع معلولیت در خانواده از اهداف این مراکز است.


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: ویزیت مشاوره ژنتیک ۷۵ هزار تومان و آزمایش‌های ژنتیک نیز از ۱۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون تومان است که برای خانواده‌های نیازمند و خانواده‌های دارای معلول این هزینه را بهزیستی پرداخت می‌کند.


احمدی شادمهری با بیان اینکه از ۶ مرکز مشاوره، ۵ مرکز در بیرجند و تنها یک مرکز در قاین فعالیت می‌کنند، افزود: ایستگاه‌های سیار طی سال گذشته و امسال به روستا‌های شهرستان‌های فردوس، زیرکوه، نهبندان برای مشاوره ژنتیک اعزام شدند که افراد زیادی ناقل ژن معلولیت شناسایی شدند که نیازمند توجه ویژه است.
انتهای پیام/ب


مراجعه ۵ هزار و ۴۰۰ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک خراسان جنوبی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.