سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجو نباید اصل تقوا و صیانت نفس را فراموش کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:دانشجو نباید اصل تقوا و صیانت نفس را فراموش کند و بداند در عین اینکه مرجع فکری مردم در مسائل سیاسی است، وظیفه منجی هم از وظایف ذاتی و مهم آن‌هاست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیروزدر جمع دانشجویان دانشگاه ­آزاد نجف‌آباد اظهار کرد: جنبش دانشجویی در سه ضلع مربوط به دانشگاه و محیط آن و ضلع سوم آن حضور در بین مردم و دریافت مطالبات آن‌ها است و دانشجو باید در چهارچوب مقررات نسبت حاکمان و مسؤولان دولتی مطالبه گر باشد، اگر جایی هم چندین بار به مسؤولان تذکر دادند و نتیجه‌ای نگرفت می‌توانند اعتراض هم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دانشجویان نباید به مسائل روز بی‌تفاوت باشند، از مردم عقب بمانند یا مردم بیشتر از آن‌ها نسبت به مسائل سیاسی مطلع باشند؛ دانشجو قطعاً مرجع فکری جامعه است و عموم مردم می‌­توانند با هم‌فکری دانشجویان از مسائل روز کشور آگاه شوند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: عده‌ای در داخل سعی در این دارند که دانشجو را از فضای آگاهی و سیاسی دور نگه دارند که این موضوع نباید انجام شود و دانشجو باید در میدان آگاهی بخشی باشد.

کواکبیان افزود: دانشجو نباید اصل تقوا و صیانت نفس را فراموش کند و بداند در عین اینکه مرجع فکری مردم در مسائل سیاسی است، وظیفه منجی هم از وظایف ذاتی و مهم آن‌هاست.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان در مجلس بیان کرد: خشک شدن زاینده­‌رود یک مسئله منطقه­‌ای و حتی جهانی است، به‌طوری که بیشتر نقاط دنیا درگیر کمبود آب و خشک‌سالی هستند و در کشور ایران هم چندین استان با بحران آب مواجه شدند.

وی اضافه کرد: این موضوع یک واقعیتی است که در بودجه سال 98 از طرف سازمان برنامه و بودجه، بودجه­ قابل توجهی برای زاینده‌رود تخصیص داده نشده است و همین امر باعث شده که نمایندگان استان اصفهان در مجلس استعفا دهند؛ این‌که در بودجه از طرف سازمان برنامه بودجه و دولت، اعتبار دیده شود یا خیر باید به صحن مجلس و کمسیون تلفیق برود و بررسی شود.

وی افزود: جنگ آب امروزه از جنگ نفت مهم‌تر است، الان بسیاری از کشورهای دنیا بر این عقیده­‌اند که برای رفع تشنگی بشر باید اقدام شود، کل کشور باید بحث کارشناسی انجام دهند تا بتوانند این بحران را مدیریت کنیم، همه نمایندگان مجلس قصد این را دارند که مشکل زاینده‌­رود حل شود و این مسئله نه تنها برای اصفهان بلکه برای چندین استان وجود دارد و امیدواریم که برای زاینده‌­رود هم بودجه‌ای اختصاص یابد.

کواکبیان در پایان اظهار داشت: سه کشور از کشور‌های حاشیه دریای خزر از دریا استفاده می‌کنند، بعضی‌ها می‌گویند سایر کشورها از دریای خزر سهم ببرند اما مردم اصفهان حق ندارند از آب دریای خزر استفاده کنند و من معتقدم که انتقال آب از شمال کشور به استان­‌های کویری و مرکزی یک راه حل است و باید به یک اجماع و اتفاق‌نظر برسد تا عملی شود.

 

انتهای پیام/م

 

صحبتهای نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درجمع دانشجویان نجف آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.