سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح اولین رصدخانه دانش آموزی کشور در اهواز

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح اولین رصدخانه دانش آموزی در کشور با توانایی رصد ۶ هزار جرم سماوی در اهواز خبر داد‌.

محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه آیین بهره برداری از اولین رصدخانه دانش آموزی کشور در پژوهش سرای غدیر ناحیه ۲ اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه این رصدخانه دانش آموزی شامل 2 بخش پلانتاریوم و رصد خانه است، گفت: بخش آسمان نما با داشتن تجهیزات ویژه و ساختار منحنی می تواند به عنوان آسمان مجازی اطلاعات دقیقی در ارتباط با اجرام آسمانی در اختیار دانش آموزان بازدیدکننده قرار دهد.

وی اظهار کرد: در بخش آسمان نما دانش آموزان می توانند با مشاهده اشکال مختلف اجرام آسمانی مثل سیارات، ستارگان، کهکشان ها، سحابی ها و شورهای فلکی را مشاهده و مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

تقی زاده همچنین با اشاره به ساختار بخش رصدخانه این مجموعه نجومی استان، اذعان داشت: بخش رصدخانه با داشتن ۴ تلسکوپ تخصصی توانایی رصد ۶ هزار جرم آسمانی مختلف را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: فاز اول این مجموعه نجومی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در طول یکسال ساخته شد و در فاز دوم، این مجموعه به رصدخانه خورشیدی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/گ

رصدخانه دانش آموزی اهواز افتتاح شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.