سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش اندیشه راقی در قزوین

اولین همایش استانی اندیشه راقی و ترویج نظام اندیشه ولایت در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در همایش اندیشه راقی گفت: این همایش در نظر دارد تا طلاب پیشگام در این عرصه را در موضوعات مختلف مربوط به آرای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، معرفی کند.

حجت الاسلام عباسی افزود: کاربردی بودن دیدگاه‌های بزرگان انقلاب در موضوعات مختلف به ویژه مبانی دینی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد تا منشا اثر باشد.

وی به ویژگی‌های مجتهد، در دیدگاه‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: بر مبنای دیدگاه امام خمینی، مجتهد باید به سیاست‌های شرق و غرب آگاه باشد تا با این اندیشه راقی و مترقی، شرایط هدایت افکار و اندیشه‌ها را پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به اندیشه‌های مقام معظم رهبری گفت: امیدآفرینی و ایجاد انگیزه، از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی رهبر معظم انقلاب است و دیدگاه‌های کاربردی ایشان اگر محور کار‌های مسئولان قرار گیرد، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی رسالت طلاب حوزه را درک عمیق مسائل اجتماعی بر مبنای اندیشه‌های مترقی دینی دانست.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال اقتصاد پویا و موفق هستیم باید از وابستگی به دلار و نفت خارج شویم؛ و این امر در برخی موضوعات همچون پیشرفت‌های علمی و نظامی ثابت شده است.

انتهای پیام/

اولین همایش استانی اندیشه راقی و ترویج نظام اندیشه ولایت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.