سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقان در مخالفت با لایحه CFT:

کمیسیون امنیت ملی خلاف آیین‌نامه متن CFT را تغییر داده است/پیوستن ایران به CFT خلاف امنیت ملی است

عضو کمیسیون حقوقی گفت: کمیسیون امنیت ملی بر خلاف آیین‌نامه تبصره‌ای را که در مورد ایران شورای نگهبان نبود حذف کرده و این خلاف قانون است.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در صحن علنی امروز (چهارشنبه 14 آذر ماه) و در جریان بررسی لایحه CFT ابتدا طی تذکری با استناد به مواد 198 و 199 خطاب به لاریجانی، گفت: زمانی که یک طرح یا لایحه بعد از تصویب به شورای نگهبان می‌رود و شورا ایرادی نسبت به آن نمی‌گیرد کمیسیون نمی‌تواند نسبت به مواد یا ماده‌ای از آن تغییراتی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در تبصره ماده واحده این لایحه شورای نگهبان تنها اعلام کرده بود که منظور لیست سیاه را اعلام  کنند زیرا اصلا ما لیست سیاهی نداریم و برخی آقایان در داخل مدام لیست سیاه را مطرح می‌کنند.

نماینده مردم طرقبه و چناران تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس بر خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس تبصره‌ای را که تصویب شده بود، حذف کرده و یک متن با تغییر 180 درجه‌ای را اکنون مصوب کرده است که این درست نیست و تنها باید عنوان لیست سیاه را به کشورهای غیر همکار تبدیل می‌کرد.

دهقان در ادامه و در مخالفت با لایحه CFT اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی در زمان  تصویب این لایحه تنها 15 نفر عضو داشته یعنی بقیه اعضا خارج از جلسه بودند و کمیسیون عدد نداشته است.

عضو کمسیون حقوقی قضایی مجلس تأکید کرد: اصل این کنوانسیون از نظر شورای نگهبان و هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت دارای ایراداتی بوده است که در صورت عدم رفع، پذیرش آن به معنای خلاف منافع  ملی است لذا حال که اعضای کمیسیون نتوانسته‌اند آن را اصلاح کنند و بر نظر خود در بعضی از این لایحه باقی مانده‌اند طبق اعلام نظر شورای نگهبان و مجم تشخیص پذیرش این لایحه خلاف منافع ملی و قانون اساسی است.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.