سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه دستگاه‌های مربوطه باید 30 درصد اعتبارات خود را به بازآفرینی شهری دهاقان اختصاص دهند

فرماندار دهاقان در جلسه بازآفرینی شهرستان گفت:همه دستگاه‌های مربوطه باید 30 درصد اعتبارات خود را به بازآفرینی شهری دهاقان اختصاص دهند و با نگاه علمی و توسعه محور به این موضوع داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر قاسمیان شامگاه سه‌شنبه در جلسه بازآفرینی شهرستان دهاقان اظهار کرد: جلسه بازآفرینی شهری به منظور احیای بافت فرسوده شهرستان صورت می‌گیرد که به مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد و از عدم حضور رئیس اداره میراث و گردشگری شهرستان دهاقان در چنین جلسه مهمی ناراضی هستیم و پیگیر این غیبت خواهیم بود.

فرماندار دهاقان با بیان اینکه جلسات ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان به دلایلی دیر برگزار شد، افزود: این جلسه در بسیاری از شهرها برگزار شده اما در شهرستان با تاخیر انجام شده و ما در بحث بازآفرینی شهری عقب هستیم اما باید با همت و جدیت به این موضوع بپردازیم از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی اذعان کرد: بافت‌های فرسوده مورد تاکید مسؤولان کشوری بوده و باید در اولویت قرار گیرد و امیدواریم که با پیگیری استان و شهرداری‌های شهرستان دهاقان خیلی سریع شاهد بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده باشیم زیرا این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد.

قاسمیان عنوان کرد: همه دستگاه‌های مربوطه باید 30 درصد اعتبارات خود را به بازآفرینی شهری دهاقان اختصاص دهند و با نگاه علمی و توسعه محور به این موضوع  داشته باشیم.

فرماندار دهاقان بیان کرد: کار ستاد بازآفرینی ارائه طرح‌های مهم، بهسازی و نوسازی محله‌هایی با بافت فرسوده  در شهرها بوده که توسط مشاورین مربوطه، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری محله‌های هدف مشخص می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازار قدیمی دهاقان به عنوان پایلوت احیا و بازآفرینی می‌شود، گفت: در شهرستان بافت‌های فرسوده مشخص شده و توسط مشاور مربوطه بررسی و بازدید به عمل آمده و در حال حاضر به عنوان پایلوت بازار قدیمی دهاقان احیا و بازآفرینی می‌شود و سپس سایر بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار می‌گیرند.

قاسمیان از اختصاص 30 درصد اعتبارات دستگاه‌های مربوطه به بازآفرینی شهری خبر داد و  تصریح کرد: در آینده اعتبارات ستاد ملی بازآفرینی کشور شامل حال این طرح می‌شود و هم‌چنین بر اساس ماده 59 برنامه 6 توسعه کلیه دستگاه‌ها موظف شدند که 30 درصد از اعتبارات خود را به ستاد بازآفرینی شهری اختصاص دهند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه بازآفرینی شهرستان دهاقان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.