سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توپچی: باید به کشتی تهران توجه ویژه داشت/ این رشته ورزشی با جوانمردی و پهلوانی عجین است

دبیر سابق فدراسیون کشتی گفت: هر زمانی کشتی تهران حرکت رو به جلو داشته تیم‌های ملی نتایج مطلوب تری را در رقابت‌های مختلف کسب کرده اند.

محمد رضا توپچی دبیر سابق فدراسیون کشتی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متأسفانه کشتی تهران از زمان اوجش فاصله گرفته و حضور کشتی گیران تهرانی در تیم‌های ملی کمرنگ شده که اعتقاد دارم به دلیل ضعف مدیریتی و برنامه ریزی نامناسب شرایط به این سمت پیش رفته است.

دارنده چندین مدال رنگارنگ آسیا تصریح کرد: وقتی کمیته استعدادیابی کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد؛ تعاملی موثر با آموزش و پروش صورت نمی‌گیرد؛ مربیان سازنده به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند؛ هیئت استان کمک‌های مالی، فنی، پشتیبانی و تجهیزاتی به هیئت‌های شهرستان‌ها نمی‌کند و در واقع هدف مشترک و برنامه منظمی میان آن‌ها وجود ندارد چطور می‌توان موفق بود. متأسفانه در چند سال گذشته انسجام و همصدایی در کشتی تهران آنطور که باید وجود نداشته و همین موضوعات هم باعث شده کشتی در این استان از موفقیت‌های چشمگیر فاصله بگیرد.

وی درباره انتخابات هیئت کشتی استان تهران و دلیل انصرافش نیز اظهار داشت: نمی‌خواهم بگویم انتخابات تهران از قبل مهندسی شده بود، اما حس خوبی به برگزاری این مجمع نداشتم و به همین دلیل نیز پس از صحبت برای حاضرین انصراف خود را اعلام کردم.

دارنده ۲ بازوند پهلوانی کشور خاطرنشان کرد:عبداله عزیزی رئیس جدید هیئت کشتی تهران فرد بسیار زحمت کشی است، اما باید از ۴ سال فعالیت گذشته خود درس بگیرد و با همدل کردن اهالی کشتی پایتخت شرایط را برای تکرار موفقیت‌های سال‌های نه چندان دور کشتی تهران فراهم کند. وی باید اهمیت ویژه‌ای برای تمامی مربیان سازنده استان قائل شود چرا که اگر مربی نباشد قهرمانی هم وجود نخواهد داشت.

توپچی در پایان با اشاره به موضع گیری‌های برخی از خانواده کشتی علیه رسول خادم عنوان کرد: کشتی عجین است با جوانمری و پهلوانی و توجه به دو خواسته مردم یعنی قهرمان سازی و پهلوان پروری در نتیجه باید با نگاه تربیتی و اخلاقی همواره نقد‌های منصفانه و فنی داشته باشیم نه اینکه با تخریب قهرمانانی، چون رسول خادم که سال‌ها در کسوت‌های مختلف برای ایران عزیز افتخار آفرینی کردند بخواهیم ورزش اول کشور را دچار چالش کنیم.


بیشتر بخوانید:

تجمع معترضین به عملکرد هیأت کشتی تهران در اداره ورزش و جوانان

امیدوارم فردی با افکاری نو در مسند کشتی تهران بنشیند

عزیزی:مهندسی بودن انتخابات تهران خنده دار است/هر کسی بر اساس عملکردش شناخته می‌شود

عزیزی بار دیگر رئیس هیئت کشتی تهران شد


انتهای پیام/

صحبت‌های توپچی درباره وضعیت کشتی تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.