سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار قزوین بر استاندارد سازی تجهیزات و کالا‌ها

استاندار قزوین گفت: استانداردسازی تجهیزات و محصولات به افزایش بهره وری در بخش‌های مختلف منجر می‌شود و میزان رضایت اجتماعی را افزایش می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: به عنوان حاکمیت مسئول حفظ سرمایه‌های ملی از دولتی و مردمی هستیم و باید با استاندارد سازی تجهیزات و کالا‌ها برای افزایش بهره وری اقدام کنیم.

زاهدی ادامه داد: باید به موضوع سلامت مردم با رعایت استاندارد در زمینه‌های مختلف دارو، خدمات و درمان توجه بیشتری شود و آن را جزو تکالیف شرعی و قانونی خود بدانیم.

این مسئول گفت: رعایت استاندارد در سطح بین الملی نیز می‌تواند موجب افزایش صادرات استان شود، چون در بسیاری مواقع صرف نظر از مسایل سیاسی محصولات صادراتی استان به دلیل فقدان کیفیت و استاندارد بازگشت می‌خورند.

استاندار ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان در برابر استاندارد مسئولیت دارند و از اداره استاندارد استان نیز انتظار می‌رود موضوع نظارت بر رعایت استاندارد‌ها را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

وی افزود: باید نظارت بر استاندارد تجهیزات از قبیل بالابر‌ها از حالت انحصاری چند شرکت خارج شود و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها تکالیف خود را که مستقیما با سلامت مردم ارتباط دارد توجه بیشتری داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: برای رعایت استاندارد در تجهیزات پارک‌های بازی نیز باید یک تدبیر و راهکار جدیدی از سوی معاونت امور عمرانی اندیشیده شود تا بتوان نظارت و کنترل بیشتری در این زمینه داشت.

وی با اشاره به اماکن دولتی بدون استفاده استان، گفت: برخی از این اماکن غیرقابل استفاده هستند و باید تخریب شوند، ولی برای اماکن قابل استفاده آموزش و پرورش و بهداشت و درمان می‌توان مذاکره و گفتگو کرد.

استاندار با بیان اینکه جامعه در حال تغییر کمی و کیفی است، افزود: باید دستگاه‌های متولی پیوسته برای بازنگری طرح‌های هادی روستا‌ها اقدام کرد و در این خصوص به زندگی، معیشت، معابر و حریم‌های روستا‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.