سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود 200 کلنی زنبور عسل به منظور تکثیر ملکه در استان اردبیل

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 200 کلنی زنبور عسل به منظور تکثیر ملکه دراستان پرورش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،دهقان باقری، کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز پرورش ملکه زنبور عسل اردبیل اظهار کرد:  استان اردبیل تنها  مرکز اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل در شمال‌غرب کشور است که در آن 200 کلنی زنبور عسل به منظور تکثیر ملکه پرورش داده می‌شود و از این تعداد نیز 100 کلنی به عنوان پایه پدری و مادری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ملکه‌های پرورش‌یافته در این مرکز از لحاظ فنوتیپ و ژنونتیب از برتری‌های بالایی برخوردار هستند و زنبورهایی که از آنها تولید می‌شود نیز روحیه تهاجمی نداشته همین ویژگی شرایط را برای پرورش‌دهندگان آن بسیار راحت می‌کند.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: خاصیت نیش‌زنی در این دسته از زنبورهای تولید شده از ملکه‌های اصلاح شده در سطح بسیار پایینی است که همین ویژگی نیز پرورش آن را به راحتی امکان‌پذیر می‌سازد .

وی تصریح کرد: زنبور عسل‌های حاصل در این ایستگاه از لحاظ عسل‌آوری در سطح بالایی قرار دارند و از حس نظافت‌گری بالایی نیز برخوردارند.

باقری در خصوص زمان تحویل ملکه‌های اصلاح شده به مراکز تکثیر نیز گفت: خوشبختانه نسل اف 4 این پروژه با موفقیت به پایان رسیده است که پس از طی نسل اف 6 به مراکز تکثیر ملکه زنبور عسل تحویل داده خواهد شد تا این مراکز نیز پس از تولید انبوه آن را در اختیار پرورش‌دهندگان زنبور عسل قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسن بوداقی قره تپه
۱۰:۴۹ ۲۰ تير ۱۳۹۸
خرید ملکه قفقازی