سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچگونه افزایشی در زمینه قیمت نان نداشته ایم/فعالیت یک هزار و ۳۱۲ نانوایی در سراسر استان

معاون استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هیچگونه افزایشی در زمینه قیمت نان نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نورا معاون استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان که در محل استانداری برگزار شد گفت: پیرو جلسات قبلی کارگروه گندم و آرد و نان، جلسه‌ای در رابطه با بررسی مسایل مربوط به حمل آرد روستایی برگزار شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد که موانع رفع تا توزیع آرد روستایی دچار اختلال نشود.

وی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و دستمزد‌ها و سایر هزینه‌های جاری خبازی‌ها، هیچگونه افزایش در قیمت نان نداشته ایم و پیشنهاد افزایش قیمت نان از سوی اتحادیه داده شده که در قالب قانونی در حال بررسی کارشناسی است و اگر قرار بر افزایش قیمت نان باشد قطعا برابر ابلاغ ریاست محترم جمهوری این موضوع بررسی می‌شود، ولی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم.

وی افزود: جهت تامین سوخت مورد نیاز و افزایش سوخت مصرفی با توجه به افزایش ساعت کار خبازیها، شرکت نفت موظف شد بر اساس مصوبه‌ی این کارگروه همکاری لازم را به جهت افزایش سوخت از ۶ و نیم لیتر به ۷ و نیم لیتر اقدام کنند.

نورا به موضوع نقش سبوس در ارزش غذایی نان مصرفی اشاره کرد و گفت: مقرر شده که سبوس گیری بیش از حد مجاز صورت نپذیرد و در این زمینه نظارت از طریق دستگاه‌های نظارتی مرتبط صورت پذیرد و ۵۰ درصد سبوس استحصالی سهم کارخانجات آرد مجددا به آن‌ها برگردانده شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه خطاب به اعضا کارگروه گفت: دستگاه‌های دولتی استان از اختیارات خودشان در رفع مشکلات موجود بهره ببرند و در این زمینه بروکراسی اداری را کاهش دهند.

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز گفت:کل واحد‌های نانوایی فعال در استان به تعداد یک هزار و ۳۱۲ است که از این تعداد یک هزار و ۸۸ واحد حمایتی و ۲۲۴ واحد نیز آزاد پز است.

انتهای پیام/پ

 قیمت نان در سیستان بلوچستان

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.