سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث۲۰ واحد مسکونی برای معلولان شبستر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شبستر گفت: ۲۰ واحد مسکونی برای معلولان شبستر درحال احداث است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نریمانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان شبستر در همایش معلولین و تجلیل از فعالان عرصه خدمت به معلولین روز جهانی معلولان را یادآور گام‌هایی دانست که در جهت پیشرفت زندگی اجتماعی معلولان برداشته شده است و گام‌هایی که باید در آینده برداشته شود.

وی سپس افزود: معلولان به شخصه، خانواده‌های آنها، مسئولان و سازمان‌های غیردولتی مرتبط با امور معلولان همگی به همت و جهد خود و با برنامه‌های مدون و غیر مدون، با امکانات محدود و موانع فراوان، راهی سخت و ناهموار را تا رسیدن به جایگاه کنونی طی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه معلولان هنوز درگیر مشکلات عدیده‌ای برای نیل به زندگی مستقل هستند، اظهار داشت: جامعه هنوز پذیرای کامل آن‌ها با تمام کوشایی و توانایی که آن‌ها بروز می‌دهند، نمی‌باشد و درد‌های اجتماعی آن‌ها سنگین‌تر از درد‌های جسمانی آنهاست لذا اولویت‌های آن‌ها تنها موانع فیزیکی نیست بلکه موانع فکری و فرهنگی نیز شرایطی صعب و سخت را برای آن‌ها رقم می‌زند.

نریمانی ضمن انتقاد از اینکه هنوز برخی شهروندان و مسئولانی هستند که درک دقیق و عمیقی از نوع و شکل زندگی ۵ درصد از جمعیت شهرستان را ندارند، گفت: ۲۶۸۳ نفر جمعیت معلولان این شهرستان بیش از اینکه خواهان امتیاز و حقی برتر باشند به دنبال حق برابر و فرصت‌های مساوی در زندگی اجتماعی هستند همانی که همه شهروندان یک جامعه به تصریح قوانین اساسی ملزم به داشتن آنند.

رئیس اداره بهزیستی شبستر افزود: خوشبختانه برخی مسئولان همکاری لازم را در تسهیل امور معلولان دارند بطوری که شهرداری شبستر مناسب سازی در پارک شادی را آغاز کرده، ولی در بیشتر ادارات و به ویژه امور بانکی از جمله در خودپرداز‌ها وضعیت ورودی مناسب جهت برخورداری آنان از امکانات را ندارند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۰ واحد مسکن ساخت شده است و هم اکنون ۲۰ واحد مسکن برای معلولان در دست احداث است که بین ٢٠ تا ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نریمانی تصریح کرد: نباید معلولیت را مشکل فرد بدانیم بلکه باید کاری کنیم که در جامعه شرایط برابر ایجاد شود به طوری که دانش آموزان با نیاز‌های ویژه هم بتوانند در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان تحصیل کنند.

این مقام مسئول گفت:: حداقل یک روز روی این افراد تمرکز کنیم و خود را جای آن‌ها قرار دهیم و نیازهایشان را بینیم و موانع فعالیت اجتماعی آن‌ها را که مهمترینشان موانع ذهنی خودمان است رفع کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری برای ۱۱۰ نفر اشتغال زایی شده است افزود: تلاش می‌کنیم تا در خدمات و اعطای امکانات و تسهیلات مسائل و مشکلات جامعه معلولین و جامعه هدف بهزیستی این شهرستان را پیگیری نمائیم و امیدواریم مسئولان و مردم به تدریج از قابلیت‌های این عزیزان در عرصه‌های مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

۲۰ واحد مسکونی برای معلولان شبستر درحال احداث است

برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.