سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار عضو شورای شهر نسبت به رسیدن شاخص آلودگی هوا به 150 واحد

میلانی با اشاره به اینکه فردا چهارشنبه شاخص آلودگی از 150 عبور می‌کند، گفت: باید هر چه سریعتر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید آرش میلانی عضو شورای شهر تهران در صد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با تأکید بر تحقق هر چه سریعتر فرایند جدید اعلام هشدار آلودگی هوا گفت: انتظار داریم که فرایند اعلام هشدار هر چه زودتر عملیاتی شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت کنترل کیفیت هوا را پیش بینی کرده که فردا شاخص کیفیت هوا از 150 واحد عبور می‌کند گفت: در صورت تداوم پایداری باید زودتر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد و به نظر می‌رسد هنوز آمادگی لازم برای اجرای آمادگی قانون هوای پاک از سوی دستگاه‌های متولی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این قانون در ماه مهر از سوی  هیأت دولت ابلاغ شده است، اظهار کرد: در این آیین نامه اشاره شده که اداره کل هواشناسی استان  شرایط استمرار پایدار جو که موجب وارونگی هوا می‌شود را باید 96 ساعت قبل از وقوع آلودگی هوا اعلام کند و دانشگاه شهید بهشتی با همکاری اداره کل محیط زیست در صورت افزایش آلایندگی هوا شرایط هشدار را اعلام کند.

میلانی تصریح کرد: برای اعلام شاخص کیفیت هوا وزارت بهداشت موظف به تهیه دستورالعمل محاسبه و اعلام شاخص هوا شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: وزارت بهداشت موظف بوده با همکاری سازمان محیط زیست این دستورالعمل را تا 18 آبان امسال تهیه کند و من از دستگاه‌های متولی می‌خواهم در تهیه دستورالعمل سرعت‌ عمل داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت هشدار از 96 ساعت قبل اظهار کرد: تفاوت مهم آیین نامه جدید در اعلام زمان‌بندی و هماهنگی سریعتر دستگاه‌ها است و ما انتظار داریم تدارکات لازم برای تشکیل به موقع این کارگروه فراهم شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.