سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فغانی: باید تحمل تیم‌ها نسبت به داوران بیشتر شود/ بیانیه باشگاه‌ها برای ما عادی است

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: تحمل تیم‌ها نسبت به داوران باید بیشتر شود تا داوران جوان هم بتوانند توانایی هایشان را نشان بدهند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا فغانی درباره برگزاری کلاس الیت داوران لیگ برتری بیان کرد: با توجه به افزایش حساسیت رقابت های لیگ برتر فوتبال مسئولان کمیته داوران صلاح دانستند این کلاس یک روزه را برگزار کنند تا داوران و کمک داوران ملی و بین المللی کشورمان دور هم جمع شده و مسائلی که نیاز به هماهنگی و یکنواختی بیشتری دارد مرور
کنند.

همانگونه که تیم ها رو به جوانگرایی آورده اند داوران هم جوان شده اند

او درباره ارزیابی اش از عملکرد داوران در لیگ هجدهم گفت: کیفیت داوران و فوتبال کشورمان هر ۲ خوب است. کمیته داوران تصمیم های خوبی گرفته و تیم داوری من (فغانی، سخندان و منصوری) در کنار سایر داوران عملکرد خوبی داشته اند. همانگونه که تیم ها رو به جوانگرایی آورده اند داوران هم جوان شده اند. همانگونه که باید مربی یا بازیکن جوان حمایت شوند باید شرایط برای داوران جوان هم فراهم شود تا بتوانند توانایی هایشان را نشان بدهند. امیدوارم تیم ها و مربیان بیشتر با داوران جوان همکاری کنند.

فغانی درباره عملکرد داوران جوان گفت: خوشبختانه داوران جوان و شهرستانی ارزیابی شده و آرام آرام به جامعه داوری تزریق می شوند. این نفرات مستعد از لحاظ آمادگی جسمانی هم وضعیت مناسبی دارند. باید تحمل تیم ها بیشتر شود تا داوران جوان هم بتوانند کار خود را انجام بدهند.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره افزایش انتقادها به عملکرد داوران تصریح کرد: انتقاد همیشه وجود دارد. مربیان در میانه فصل لبه تیغ هستند و امکان دارد با یک نتیجه نتایج جایگاه آنها جا به جا شود‌. در این وضعیت با هر سوت داور احتمال انتقاد وجود دارد، اما بیانیه آنها برای ما عادی است.

فغانی درباره برنامه های آماده سازی اش برای قضاوت در جام ملت های آسیا اظهار داشت: همانگونه که بارها گفته ام فینال جام ملت های قبلی را قضاوت کردیم. پس از این رقابت ها تیم های داوری کاندیدا برای جام جهانی مشخص می شوند و تمام هدفمان این است که در امارات در این فهرست قرار بگیریم. برای تیم ملی ایران هم آرزوی موفقیت می کنم.

در لیگ های پایه مشکلاتی وجود دارد که  باید به سرعت رفع شوند

فغانی درباره آخرین وضعیت پرداخت حق الزحمه داوران برای قضاوت در لیگ برتر بیان کرد: در این فصل حق الزحمه داوران افزایش یافته و در هر هفت هشت هفته یک بار پول ما پرداخت می شود. البته در لیگ های پایه مشکلاتی وجود دارد که این امر باید به سرعت رفع شوند، چرا که بیشتر داوران در لیگ های پایین تر به صورت زمینی رفت و آمد می کنند.

کمیته داوران باید درباره تعداد قضاوت های من برای نساجی و سپیدرود پاسخگو باشد

داور دیدار نساجی - سپیدرود درباره ارسال بیانیه تیم مازندرانی پس از اتمام این دیدار و زیر سوال بردن عملکرد کمیته داوران گفت: هرچند چهار بازی برای نساجی قضاوت کرده ام، اما زیرمجموعه فدراسیون هستم و وقتی کمیته داوران درباره قضاوت هر بازی برای من تصمیم بگیرد باید این کار را انجام بدهم. کمیته داوران باید درباره تعداد قضاوت های من برای نساجی و سپیدرود پاسخگو باشد، اما اشتباهات داوری برای تمام تیم ها وجود دارد. هر تیمی از داوری ضرر کرده به سود آن تیم هم قضاوت شده است. در این میان برخی تیم ها اعتقاد دارند اشتباهات داوری بیشتر به ضرر آنها بوده است اما من در مقامی نیستم که بتوانم آن را جواب بدهم.

داور دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه درباره مد شدن بیانیه صادر کردن باشگاه ها علیه داور پیش از شروع بازی گفت: هیچ وقت به صحبت های قبل و بعد بازی مربیان، بازیکنان و بیانیه باشگاه ها توجه نمی کنم، چراکه تمام تمرکزم روی کارم است و می دانم تیم ها می خواهند با این کار روی داور فشار بیاورند. به همکارانم هم توصیه می کنم روی کارشان تمرکز کنند.


انتهای پیام/

اظهارات فغانی درباره وضعیت داوری فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.