سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئولان باید حقوق معلولان را به رسمیت بشناسند

رییس اداره بهزیستی شهرضا گفت:معلولان تاکنون توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی نشان داده‌اند و از این پس مدیران جامعه باید بیشتر به آن‌ها توجه کنند و امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعلی موسوی  رییس اداره بهزیستی شهرضا  در آیین گرامیداشت روز معلول، با بیان اینکه همه معلولان حق برخورداری از امکانات آموزشی، رفاهی و خدماتی را دارند، تصریح کرد: مسئولان باید برای مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر عمومی همکاری کنند، زیرا معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه حق برخورداری از زندگی سالم و راحت را دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید حقوق معلولان را به رسمیت بشناسند، خاطرنشان کرد: معلولان تاکنون توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی نشان داده‌اند و از این پس مدیران جامعه باید بیشتر به آن‌ها توجه کنند و امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند.

رییس اداره بهزیستی شهرضا ادامه داد: در این شهرستان محدودیتی برای تحت پوشش قرار دادن معلولان وجود ندارد و با حمایت‌های دولتی همه معلولان می‌توانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند.

موسوی از ارایه خدمات بیمه‌ای به همه معلولان شهرضا خبر داد و اظهار کرد: امکانات بهزیستی برای خدمت به معلولان کافی نیست، به همین دلیل از امکانات بخش خصوصی در قالب خرید خدمت، برای ارایه خدماتی مانند گفتاردرمانی و کاردرمانی، استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۷۵۹ مورد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۸ مورد فیزیوتراپی برای معلولان شهرستان انجام شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان وام خوداشتغالی به ۱۴۰ نفر از معلولان شهرستان واگذار شد و از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ نفر از این افراد از این تسهیلات به ارزش ۳۳۰ میلیون تومان استفاده کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ دانش‌آموز و ۲۴ دانشجو معلول از خدمات بهزیستی شهرضا استفاده می‌کنند، تصریح کرد: هزار و ۹۷۶ نفر از معلولان شهرستان در شهر و ۹۲۵ نفر در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی با بیان اینکه پرونده ۶۰۰ نفر از معلولان شهرستان به بخش خصوصی واگذر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر معلول از خدمات بهزیستی شهرضا استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم گرامیداشت روز معلول در شهرضا

برچسب ها: بهزیستی ، معلول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.