سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از ۲۵۰۰ تن مرکبات درشهداد کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت مرکبات در منطقه شهداد از اواخر آبان ماه شروع شده و انتظار می‌رود تا اواسط دی ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،   مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: انواع مرکبات کشت شده در منطقه شهداد شامل پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، نارنج، لیمو ترش ولیمو شیرین می‌باشد.

وی افزود: آمار اولیه سطح زیر کشت مرکبات در منطقه شهداد ۹۹۲ هکتار با تولید ۹۰۱۴ تن بوده که طی سال‌های آتی بر اثر خشکسالی‌های اخیر و کمبود بارندگی‌ها کاهش سطح و تولید داشته که کل سطح زیر کشت مرکبات در منطقه ۷۳۵ هکتار است که بیشترین سطح اختصاص به محصول پرتقال با سطحی معادل ۵۴۰ هکتار است.

وی افزود: که از کل این سطح، ۱۶۰ هکتار به صورت غیر بارور و ۵۷۵ هکتار بارور اقتصادی است که پیش بینی می‌شود متوسط عملکرد در واحد سطح با توجه به ارقام مختلف به میزان ۵/۴ تن در هکتار و از این سطح ۲۵۸۷ تن برداشت شود.

مسعودی بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت مرکبات مربوط به منطقه اندوهجرد و سپس سیرچ بخش چهار فرسخ و حومه شهداد می‌باشد؛ و میزان اشتغالزایی به طور متوسط به صورت روزانه ۳۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم است.
انتهای پیام/ی

بیشترین سطح زیر کشت مرکبات مربوط به منطقه اندوهجرد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.