سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده‌های خراسانی در انتظار فرزند خوانده

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت:۳ هزار خانوار در خراسان رضوی منتظر واگذاری فرزند خواندگی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: فرآیند واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در سال‌های گذشته به صورت متمرکز و در شهر مشهد صورت می‌گرفت که سبب شده بود صف انتظار واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی طولانی شود.

وی افزود:به همین دلیل تصمیم گرفته شد که آموزش‌های لازم برای اجرای این فرآیند به تمام مراکز شهرستان‌های خراسان رضوی داده شود و از حدود سه ماه قبل این فرآیند به صورت غیر متمرکز در حال انجام است که موجب شده است سرعت واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی و دارای صلاحیت لازم دو برابر شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: شرایط خانواده‌ها برای دریافت فرزند از لحاظ اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، روان شناسی و شرایط سنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با تایید این شرایط، وضعیت آن‌ها در کمیته نهایی مورد سنجش قرار می‌گیرد و سپس خانواده‌هایی که مورد تایید این کمیته قرار بگیرند، سرپرستی فرزند به آن‌ها اعطا می‌شود.

حقدادی گفت: حدود ۲۰۰ کودک در ۹۰ مرکز شعبه خانواده درخراسان رضوی نگهداری می‌شوند و معمولاً بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کودک که یک روزه تا سه ساله هستند ، در مراکز شیرخوارگان استان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در طول هشت ماهی که از سال جاری گذشته است ۲۶۵ فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در خراسان رضوی واگذار شده است و احتمالاً تا پایان سال این آمار به ۴۰۰ فرزند نیز برسد که در مقایسه با سال‌های گذشته که به طور میانگین ۲۰۰ فرزند به خانواده‌ها واگذار شده است، رشد دو برابری خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: واگذاری کودکانی که سرپرست قانونی ندارند و معمولاً به صورت سرراهی هستند، بسیار آسان و فرآیند زمانی کمتری دارد.

حقدادی گفت: واگذاری کودکانی که به دلیل بدسرپرستی در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند بسیار سخت است، به این دلیل که مراجع قضایی در این موارد اعلام می‌کنند که سرپرستی این کودکان بهتر است بر عهده خود والدین باشد و واگذاری به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی باید به صورت موقت باشد که در مقابل برخی خانواده‌ها این شرایط را نمی‌پذیرند.

انتهای پیام // ف. ک


۳ هزار خانوار در صف انتظار فرزند خوانده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.