سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از ایجاد معلولیت برای بیش از سه هزار نفر در استان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : با اقدامات پیشگیرانه بهزیستی، سال گذشته از ایجاد معلولیت برای بیش از سه هزار نفر در استان جلوگیری شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری در مراسم مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از جمعیت بیش از 38 هزار نفری معلولان استان کرمانشاه یاد کرد و گفت : با اقداماتی که دولت انجام داده شرایط برای معلولان بسیار بهتر شده، اما هنوز هم با وضعیت نرمال دنیا فاصله داریم.

وی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولین که سال‌ها به عنوان مطالبه اصلی جامعه معلولان مطرح بود، گفت : این قانون موارد متعددی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به اقدامات در زمینه پیشگیری از معلولیت اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از تولد سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور خبر داد و عنوان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه پیشگیری انجام شد، کاهش هزینه مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک بود که گاهی تا سقف چند میلیون تومان می‌رفت.

قادری عنوان کرد: با کاهش این هزینه‌ها سال گذشته فقط در استان کرمانشاه از تولد بیش از 89 نوزاد معلول جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: غربالگری‌های بینایی و شنوایی نیز بخشی از اقدامات پیشگیرانه است که سال گذشته در استان کرمانشاه در غربالگری شنوایی نوزادان 760 مورد و در غربالگری بینایی کودکان 2300 مورد پیشگیری از معلولیت انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزایش مستمری مددجویان بهزیستی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دولت برای کمک به این قشر دانست و عنوان کرد: دریافتی معلولان سال‌ها بدون احتساب تعداد جمعیت خانوار در حد 50 هزار تومان مانده بود که اکنون به همت دولت به 20 درصد حداقل حقوق قانون کار رسیده و بر اساس تعداد جمعیت خانوار نیز متغیر است.

قادری خاطرنشان کرد: به علاوه طرحی در دست پیگیری است که بر اساس آن افرادی که معلولیت شدید دارند، حداقل حقوق قانون کار را دریافت کنند که امیدواریم با تلاش نمایندگان این طرح در بودجه امسال بگنجد.

وی تصریح کرد: طرح سهم سه درصدی معلولان از اشتغال نیز اجرایی و در آزمون‌های استخدامی لحاظ شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اشتغال را مهمترین دغدغه جامعه معلولان دانست و پیش‌بینی کرد، با اجرای این طرح بخشی از این دغدغه مرتفع شود.

قادری اشاره‌ای هم به وضعیت معلولان حادثه زلزله زده سال گذشته داشت و افزود: این زلزله باعث معلولیت 118 نفر شد که اکنون تمام خدمات بهزیستی برای این معلولان ارائه می‌شود.

وی در پایان خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌ها در مناسب‌سازی فضاهای شهری شد .

 

 

انتهای پیام/د

از تولد بیش از 89 نوزاد معلول جلوگیری شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.