سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بهزیستی استان یزد خبر داد؛

بهره مندی بیش از ۲۵ هزار معلول از خدمات بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان یزد با اشاره به ۲۰۶ مرکز توانبخشی در سطح استان، گفت: ۲۵ هزار و ۲۰۰ نفر از معلولین استان از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جلیل عفتی مدیر کل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه در استان یزد ۲۵ هزار و ۲۰۰ نفر از معلولین استان از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند، افزود: با اجرای طرح غربالگری شنوایی از سال ۹۰ تاکنون هیچ کودک معلول ناشنوا در استان نداریم اگر کودکی هم در هنگام تولد با مشکل شنوایی مواجه باشد با درمان‌های مختلف شامل کاشت حلزون انجام می‌گیرد.

عفتی افزود: ۲۰۶ مرکز توانبخشی در سطح استان یزد وجود دارد که ۱۰ مرکز آن دولتی هستند و شامل مراکز شبانه، ویزیت در منزل و غیره است.

۱۳۵۰ دانش آموز معلول استان تحت پوشش بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان  با اشاره به تحصیل افراد معلول در استان افزود:  تاکنون ۳۶۰ نفر دانشجوی معلول که در دانشگاه‌های غیر دولتی تحصیل می‌کنند و ۱۳۵۰ نفر دانش آموز معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

عفتی گفت: بزرگترین اقلیت جامعه‌ را معلولین تشکیل می‌دهند و در این میان رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

وی  با اشاره به اینکه صدا و سیما باید طبق قانون مشمولین باید ۵ ساعت در هفته را به معلولین اختصاص دهد، گفت:  برنامه‌هایی بخش و تولید شود که  همه معلولین بتوانند استفاده کنند و برنامه‌های سیما باید برای معلولین ناشنوا زیر نویس شود.

لازم به ذکر است: ۲۲۰ موسسه‌ی خیری در استان یزد فعالیت دارند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.