سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد؛

جایگاه مطلوب ایران در رده بندی جهانی دانشگاه‌ها/ بودجه دانشگا‌ه‌های جهان ۴۰ برابر ماست

احمدی گفت: بودجه ۴۰ درصدی دانشگا‌های جهان در مقایسه با ما نشان از تلاش دانشجویان و اساتید ایرانی در تولید و انتشار علم دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در نشست خبری روسای پنجگانه دانشگاه سطح یک کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: دانشگاه‌های سطح یک نقش اساسی دارند و در شرایط فعلی کشور با وجود تحریم‌ها، مشکلات سیاسی و ارتباطی برای تعامل خارجی، کمبود شدید بودجه‌ و افت قدرت خرید توانسته‌ایم رتبه‌هایی بالا در رده بندی دانشگاه‌های جهان کسب کنیم.

احمدی گفت: حقیقت این است که دانشگاهای جهان 40 برابر بودجه بیشتری در مقایسه با ما دریافت می‌کنند و این نشان می‌دهد دانشجویان و اساتید ما از لحاظ تولید علم و انتشار آن تا چه مقدار تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: امروز بیش از 85 درصد بودجه دانشگاه‌ها صرف دستمزد و مسائلی می شود که بودجه را می‌بلعد، کوتاهی در بودجه دانشگاه‌ها به تعلل در پژوهش‌ها منجر شده است و در ادامه بسیاری از دیگر کارها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

لزوم توجه به بودجه دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: باید بیش از بخش‌های دیگر به بودجه دانشگاه توجه کرد و نگاهی ویژه یه آن داشت.

احمدی تاکید کرد: باید دانشمندانمان را حفظ کنیم، زیرا آنها احساس می‌کنند پشتیبانی از پژوهش‌شان در خطر است. اگر سرمایه های ما مایوس شده و مهاجرت کنند دیگر امیدی به رشد و نمو وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: خواسته ام این است که هم مجلس و هم دولت به دانشگاه های کشور توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.