سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوفیگارو: ۷۲ درصد فرانسوی‌ها از اعتراضات ضد سرمایه‌داری حمایت می‌کنند

مردم فرانسه حدود سه هفته است در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون و بالا رفتن هزینه‌های زندگی به خیابان‌ها آمده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی لوفیگارو نوشت بر اساس نظرسنجی موسسه «هریس اینتراکتیو» Harris interactive که پس از اعتراضات روز شنبه در فرانسه برگزار شد، حدود 72 درصد فرانسوی‌ها از جنبش اعتراضات ضد سرمایه‌داری در این کشور حمایت می‌کنند.

آشوب‌های اخیر فرانسه پس از آن آغاز شد که گروه موسوم به «جلیقه زردها» تظاهرات گسترده خود را در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آغاز کردند. درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس باعث به خشونت کشیده شدن این اعتراض‌ها شد. درگیری میان پلیس فرانسه و تظاهرکنندگان پاریس، پایتخت این کشور، را به منطقه‌ای جنگی تبدیل کرده است. در طی این ناآرامی‌ها که وارد سومین هفته شده و بدترین آشوب 50 سال اخیر در این کشور لقب گرفته است، تاکنون در مجموع 3 نفر کشته و 3000 تن دیگر زخمی و بازداشت شده‌اند.

به گفته پلیس، فقط در تظاهرات روز شنبه، تعداد 682 نفر بازداشت شده‌اند. همچنین 263 معترض زخمی شدند که حال ده‌ها نفر آنها وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.