سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی :

مشکل تنها از تحریم ها نیست / ما هنوز در بند آموزش مانده ایم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت:کشور ما دچار خود تحریمی شده است و شاید دلیل آن نحوه آموزش در دانشگاه ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دهه های اخیر بیشتر دانشگاه های دنیا دچار تحول شدند اما ما هنوز در بند آموزش مانده ایم.

وی افزود: این دانشگاه ها ابتدا از دانشگاه آموزش محور به دانشگاه پژوهش محور وبعد به دانشگاه کارآفرین تغیر رویکرد دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت : ما هنوز دربند تحریم ها هستیم و دچار خودتحریمی شده ایم واین به این خاطر است که دانشگاه ها ماموریت خود را به درستی انجام نداده اند.

ملک نژاد تصریح کرد: هفته پژوهش و فناوری فرصت خوبی برای ورود به این امر است؛ چرا که پژوهش و فناوری می‌تواند بستری برای توسعه در عرصه‌های مختلف باشد.

وی افزود: شناسایی و بسترسازی برای حمایت از نخبگان مراکز پژوهشی و پژوهشگران برجسته، آشنا کردن دانش‎آموزان علاقه‌مند با مراکز و واحد‌های پژوهشی، فرهنگ ‎سازی و عمومی‎ سازی توجه به پژوهش، تسهیل دستیابی به اهداف سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ و اهداف نقشه جامع علمی کشور در برش استانی از اهداف برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت : با توجه به سابقه خوبی که دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در برگزاری هفدمین نمایشگاه پژوهش و فناوری در سال ۹۵ داشت، امسال افتخار برگزاری این نمایشگاه به عهده دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گذاشته شد.

ملک نژاد تصریح کرد: برای برگزاری نمایشگاه کمیته‌های چهارگانه‌ای تشکیل شد که از جمله آن کمیته علمی با مسؤلیت دانشگاه علوم پزشکی، کمیته فن بازار و ایده با مسؤلیت شهرک‌های صنعتی، کمیته برگزاری نمایشگاه با مسؤلیت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و کمیته اطلاع رسانی با مسؤلیت شهرداری مشهد است.

وی افزود: آنچه در این نمایشگاه اهمیت دارد حضور دانش‌آموزان و جوانان است به همین دلیل باید تفکر فناورانه را در این نسل نهادینه کنیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: باید تمام سعی و تلاش خود را برای جذب سرمایه‎گذاران خارجی در این نمایشگاه‌ها انجام دهیم و سرمایه‌گذاران کشور را هم پای کار آوریم.

انتهای پیام // ف. ک


کشوربه دلیل عملکرد ضعیف دانشگاه ها دچار خودتحریمی شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.