سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مون جائه این: ترامپ قول داد اگر کره‌شمالی به خواسته‌های آمریکا عمل کند، واشنگتن نیز به وعده‌اش وفا کند!

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی گفت دونالد ترامپ به او مسائلی را گفته است تا آن‌ها را به رهبر کره شمالی منتقل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به او گفته است که دیدگاه کاملا دوستانه‌ای درباره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دارد و اگر او عاری‌سازی هسته ای شبه‌جزیره کره را به انجام برساند، آمریکا هم خواسته‌های او را انجام خواهد داد.

کره شمالی خواستار دریافت تضمین‌های امنیتی از آمریکا و رهایی از تحریم‌های بین‌المللی است.

دفتر رئیس‌جمهور کره جنوبی به نقل از وی اعلام کرد که ترامپ از او خواسته است اگر رهبر کره شمالی آنگونه که قول داده است، امسال به سئول سفر کرد، این پیام ها را به وی برساند.

مون روز شنبه هنگامی که از آرژانتین عازم نیوزیلند بود، در هواپیما با خبرنگاران گفتگو کرد. رئیس جمهور کره جنوبی و همتای آمریکایی وی در آرژانتین و در حاشیه اجلاس گروه 20 با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

مون گفت: ترامپ از من خواست این پیام ها را به کیم برسانم که وی [رئیس جمهور آمریکا] دیدگاه کاملا دوستانه ای درباره کیم جونگ اون دارد و به او علاقمند است. ترامپ امیدوار است باقی مانده توافقاتی که در اجلاس ماه ژوئن در سنگاپور دو طرف به آن دست یافتند، به طور کامل اجرایی شود تا او [ترامپ] هم کل خواسته های کیم جونگ اون را عملی سازد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود وی و ترامپ در دیدارشان بر سر این موضوع به اتفاق نظر رسیدند که سفر کیم به سئول نقش بسیار مثبتی در دیپلماسی هسته ای آمریکا-کره شمالی ایفا خواهد کرد. مون گفت هنوز مشخص نیست آیا تا پایان سال کیم به سئول سفر خواهد کرد یا نه و این موضوع به رهبر کره شمالی بستگی دارد.

مون که زمینه را برای برگزاری یک سری مذاکرات بین مقامات رده بالای آمریکا و کره شمالی از جمله اجلاس ترامپ و کیم فراهم کرده، امسال 3 بار با رهبر کره شمالی دیدار کرده است. وی پس از دیدار سومش با رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ در ماه سپتامبر گفت کیم توافق کرده است امسال سفری به سئول داشته باشد. اگر کیم به سئول سفر کند، نخستین رهبر کره شمالی خواهد بود که پس از پایان جنگ کره در سال 1953 به کشور همسایه جنوبی خود سفر کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.