به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به نقش موثر رسانهها به ویژه تلویزیون در تحقق شعار زمستان بیدار و خروج گردشگری استان از حالت فصلی، تصریح کرد: معرفی جاذبهها، آموزش و فرهنگسازی برای جوامع هدف از جمله فعالین صنعت گردشگری و مردم جزء اصلیترین وظایف رسانهها به شمار میرود.
وی ادامه داد: وقتی استان اردبیل به عنوان مقصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی معرفی میشود باید زیرساختهای لازم از جمله زیرساختهای فرهنگی در این حوزه تقویت شود.
فلاحی با اشاره به اینکه رسانهها تاثیر بسیار مهمی در جهتدهی درست به افکار عمومی دارند، افزود: مردم باید به این باور برسند که توسعه گردشگری میتواند منجر به توسعه اقتصادی استان و افزایش درآمد مردم استان شود.
وی با تاکید بر ظرفیتهای استان در حوزههای مختلف میراث فرهنگی و طبیعی بیان کرد: بسیاری از این قابلیتها برای ۶ ماهه دوم سال است که باید به آن توجه شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، گفت: گردشگری سلامت به عنوان یکی از پرسودترین بخشهای این صنعت قابلیت رشد و پیشرفت در شمال استان دارد که این امر به سبب وجود اتباع آذری و مراجعه متداوم آنها برای مداوا باید مورد توجه قرار گیرد.
فلاحی تاکید کرد: تلویزیون، رادیو، مطبوعات و فضای مجازی باید ظرفیت و قابلیتهای استان را برای مخاطبان و گردشگران داخلی و خارجی نشان دهند.
وی افزود: صدا و سیما به عنوان رسانه مادر نقش بسیار فزاینده و تاثیرگذاری در ایجاد این موج برای جذب گردشگران دارد که در این زمینه نیز درخواستهایی از این رسانه تاثیرگذار داریم.
انتهای پیام/ع