سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غنی سازی موقوفات قرآنی در همدان

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: متاسفانه در این استان وقف‌های قرآنی بسیار اندک است و باید واقفان خیراندیش در این حوزه ورود کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجتبی جمالی‌سلطان، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به ثبت وقف‌های جدید در حوزه امور قرآنی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در امور قرآنی وقف‌های زیادی در استان وجود ندارد که می‌طلبد واقفان خیراندیش در این زمینه ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین موقوفات استان در حوزه عزاداری سیدالشهدا(ع) و خیرات و مبرات است اما موقوفات قرآنی بسیار اندک و با درآمد پایین است.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه هر سال برای مخارج قرآنی اعم از برگزاری مسابقات و محافل قرآنی مجبور هستیم از منابع دولتی تامین کنیم، گفت: برخی از استانها نظیر کرمانشاه از لحاظ موقوفات قرآنی بسیار غنی هستند و امیدواریم در استان نیز شاهد این مسئله باشیم.

جمالی با بیان اینکه موسسات قرآنی نظیر جامعة‌القرآن نیاز به موقوفات قرآنی و مساعدت دارند،  خاطرنشان کرد:‌ از طریق ارائه پیشنهاد و مشاوره به افراد متمکن، همواره تلاش کرده‌ایم وقف‌ در حوزه قرآنی بیشتر صورت گیرد.

وی به فرهنگسازی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از توصیه‌هایی که پیامبر اکرم(ص) پیوند با اهل بیت(ع) و قرآن است، ما شیعیان به وقف برای اهل بیت(ع) توجه بسیاری داشته‌ایم که می‌طلبد در زمینه وقف قرآنی بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام/ب

موقوفات قرآنی در همدان بسیار اندک است

 

برچسب ها: اوقاف ، خیرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.