سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی خبرداد؛

روند کاهشی ابتلا به ایدز

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی از روند کاهشی ابتلا به ایدز خبرداد.

کیانوش امینی معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: ایدز بیماریی است که با فرهنگ سازی راه‌های پیشگیری روند کاهشی ابتلا در دنیا را دارد.

امینی با بیان اینکه ایدز بیماری است که با فرهنگ سازی راه‌های پیشگیری روند کاهشی ابتلا در دنیا را دارد افزود: در حال حاضر در دنیا ۳۴ میلیون نفر مبتلا به بیماری ایدز شناسایی شده اند که با افزایش دانش و اگاهی افرادتعداد مبتلایان روند کاهشی را در سال ۲۰۱۷ داشته است.

وی اضافه کرد: دهم تا هفدهم آذرماه بعنوان هفته پیشگیری از ایدز نامگذاری شده است و در حال حاضر ۳۰۰ نفر در استان مرکزی به این بیماری مبتلا هستند و خدمات دریافت میکنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: این بیماری از طریق رابطه جنسی پرخطر، استفاده از سرنگ آلوده و استفاده از وسایل تیز و برنده در اآرایشگاه‌ها و وسایل غیربهداشتی برای تتو منتقل می‌شود.

ارائه خدمات رایگان ازجمله آزمایش و مشاوره ایدز در اراک

سپهری مدیر باشگاه مثبت هم گفت: این مرکز به بیماران مبتلا و خانواده هایشان و تمامی افراد در سطح استان مرکزی خدمات رایگان ازجمله آزمایش و مشاوره در خصوص بیماری ایدز ارائه می‌دهد.

گفتنی است اتوبوس سیار نمونه گیری ایدزهم از دهم تا هفدهم اآذرماه در سطح شهر اراک تست ایدز برای افراد داوطلب به صورت رایگان انجام میدهد.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.