سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری مطالعات کارشناسی آزادراه تهران_قم به بخش خصوصی

موسوی گفت: مطالعات و کارشناسی‌های صورت گرفته آزادراه تهران- قم به صورت ۱۰ ساله به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدرضا موسوی معاون توسعه صنایع اداره کل راهداری استان تهران در جلسه پروژه‌های نیمه‌ تمام استان تهران با بیان این که با توجه به مطالعات و کارشناسی‌های صورت گرفته آزادراه تهران- قم به صورت ۱۰ ساله به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش درآمد آزادراه‌های دولتی و به موازات آن تأمین منابع مالی در جهت ارتقای فنی و ایمنی و همچنین افزایش سطح خدمات جاده‌ای برای استفاده‌کنندگان از آزادراه‌ها اجرایی می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های راهداری عمدتاٌ توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که در مورد تقاطع غیرهمسطح شهر قدس که تنها رمپ آن باقی مانده است و در جلساتی که با شهردار این شهرستان داشتیم مقرر شد شهرداری هزینه‌های اجرای آن را برعهده گیرد.

در ادامه جلسه قاسمی‌نژاد مسئول فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به ظرفیت اداره کل ورزش و جوانان در واگذاری ۲۵ میلیارد تومان از پروژه ها، گفت: مهم‌ترین مشکل در این زمینه سند مالکیت است؛ ضمن اینکه طولانی بودن فرآیند واگذاری و نبود مطالعات اقتصادی در بخش واگذاری به مشکلات افزوده است.

وی با بیان اینکه کارگروه واگذاری در سازمان برنامه بودجه استان باید مشخص شود، افزود: با ارائه ابزار‌های مشوق می‌توان زمینه‌ساز بهبود فعالیت را مهیا کنیم، چرا که سکوت قانون در برخی موارد مشکلاتی را ایجاد کرده که با تغییر مقادیر پروژه‌ای روند فعالیت را سخت کرده است.

معاون عمرانی ورزش و جوانان گفت: اقتصادی شدن درآمد پروژه‌ها روند واگذاری را تکمیل می‌کند بنابراین اگر پروژه‌ها احصا و در قالب نمایشگاه اختصاصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان تهران به نمایش گذاشته شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
آزاد راه تهران - قم = ترافیک آزاد