سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبرداد؛

طرح کاشت بادام کوهی در اراضی ملی لرستان اجرا می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای طرح کاشت بادام کوهی در اراضی ملی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال سه طرح بند خاکی مناطق انگشته، آبسرده و گندل گیلان بروجرد با چهار میلیارد تومان اعتبار عملیاتی و به بهره برداری کامل برسد.

وی، تصریح کرد: البته بعد از اجرای کامل این بند‌های خاکی در روستا‌های مذکور تلاش می‌شود با مشارکت دهیاری‌ها و مردم طرح کاشت بادام کوهی در اراضی ملی عملیاتی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، ادامه داد: با اجرای این طرح کار جدیدی در سطح روستا‌ها انجام می‌شود و هیچ منعی برای استفاده آب برای باغات و اراضی کشاورزان وجود ندارد.

نجفی، گفت: در روستای انگشته حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی از طرف منایع طبیعی به کاشت بادام کوهی اختصاص یافت که در این راستا برای اولین بار سال گذشته در لرستان انجام شده است.

وی، اظهار داشت: برای اجرای طرح کاشت بادام کوهی در اراضی روستای انگشته بروجرد نهال خریداری و در خزانه انبار و نگهداری می‌شود و در اسرع وقت به مردم تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، افزود: چاله کنی اراضی برای کاشت بادام از طرف منابع طبیعی استان صورت می‌گیرد و آموزش آن نیز به مردم، انجام می‌گیرد.

نجفی، گفت: تمامی اراضی که به زیر کاشت بادام کوهی می‌روند به مردم روستا واگذار شده و درآمد حاصل از این طرح عاید همین مردم می‌شود.

وی، خاطر نشان کرد: بعد از شش سال از اجرای طرح کاشت بادام کوهی حدود ۱۵ درصد از در آمد خالص به دولت و ۸۵ درصد مابقی به مردم تعلق خواهد گرفت و تمام هزینه‌هایی را هم که مردم متقبل می‌شوند به آن‌ها پس داده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، یادآور شد: طرح کاشت بادام کوهی ۳۰ ساله بوده و مجددا تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/م

اجرای طرح کاشت بادام کوهی در اراضی ملی لرستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.