سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضا خبر داد:

رسیدگی به ۱۶ میلیون پرونده سالانه در محاکم قضایی

حدود ۱۶ میلیون پرونده سالانه در محاکم قضایی به وسیله ۱۰ هزار قاضی در کشور رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، الفت معاون پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضا امروز در نشست شورای قضایی استان گیلان با اشاره به رسیدگی سالانه حدود ۱۶ میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور، گستردگی و تعدد این پرونده‌ها را مانع از ایجاد فرصت برای ایفای نقش نظارتی و مدیریتی قوه قضایی دانست و اعلام کرد: رسیدگی به این تعداد پرونده را فقط ۱۰ هزار قاضی انجام می‌دهند.

وی تحقق عدالت قضایی در روند رسیدگی به پرونده‌ها را از اولویت‌های دستگاه قضا دانست و افزود: این کار مهم با اقدامات پیشگیرانه و بهره گیری از آموزش‌های نوین و تعامل جمعی امکان پذیر می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضا، ضرورت آموزش مستمر ضابطان خاص دستگاه قضا و آگاهی بخشی روزافزون قضات برای افزایش بهره وری و دقت در صدور احکام را مهم دانست و افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از فعالیت‌های زندگی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود که آسیب‌ها و مخاطرات خاص خود را دارد که آگاهی بخشی در این خصوص و جلوگیری از جرایم حوزه با آگاهی بخشی و کارکرد‌های فرهنگی میسر می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان هم به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت:: تنوع مواهب طبیعی شامل جنگل، مرتع، ساحل و رودخانه‌ها رسالت دستگاه قضا را برای حفاظت از انفال الهی و محیط زیست استان می‌کند.

انتهای پیام/ف

حدود ۱۶ میلیون پرونده سالانه  رسیدگی می‌شود

برچسب ها: دادگستری ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.