سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای بهسازی و لایروبی آب‌بندان‌های گیلان به بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری شبکه‌های آبیاری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای بهسازی و لایروبی آب‌بندان‌های گیلان به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مرتضی میرزایی مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری شبکه‌های آبیاری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: گیلان دارای ۸۶۰ پهنه آب‌بندان با حدود ۹ هزار هکتار وسعت است که برای بهسازی و لایروبی ۷۰ درصد آن نیازمند تامین اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه می‌توانیم از ظرفیت آب‌بندان‌ها در حوزه تأمین آب کشاورزی استفاده کنیم، افزود: لایروبی و بهسازی آب‌بندان‌ها یکی از راه‌های بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها است.

همچنین مجتبی شاه‌نظری مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان نیز بابیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در آب‌بندان‌های این استان ذخیره شده است، گفت: با بهسازی و لایروبی آب‌بندان‌ها میزان ذخیره آب در آن‌ها به ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه آب‌بندان‌ها یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تأمین آب کشاورزی در استان گیلان هستند، افزود: این تعداد آب‌بندان درگیلان آب حدود ۱۷ درصد معادل ۴۰ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان را تامین می‌کند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان همچنین به ظرفیت‌های گردشگری آب‌بندان‌های استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ هکتار از آب‌بندان‌های گیلان در شهر‌های آستارا، رشت، رودبار، آستانه، سیاهکل علاوه بر تامین آب زراعی در حوزه گردشگری نیز مورد استفاه قرار می‌گیرند.

مجتبی شاه‌نظری تصریح کرد: سالانه برای کشت برنج در استان گیلان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود که ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن از طریق آب‌بندان‌ها تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

۷۰ درصد آب‌بندان‌های گیلان نیازمند بهسازی و لایروبی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.