او افزود: باشگاههایی مانند منچستریونایتد در سالهای گذشته موفق شده اند، درآمدی بالغ بر ۵ میلیارد دلار درآمده داشته باشند و اگر به بازار فوتبال در دنیا رجوع کنید، متوجه میشوید چه بازار بزرگی همراه با کسب و کار زیاد است. اما اگر این موضوع را در فوتبال آسیا بررسی کنید، متوجه میشوید در این مورد در راه ابتدایی قرار داریم و ضعیف هستیم و باید روی درآمدزایی باشگاهها و ... کار کنیم و من اینجا هستم تا این موضوع را آموزش دهم.
دسای ادامه داد: در نشستی که با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران داشتم، متوجه شدم که بخش بازاریابی در فوتبال ایران بسیار ضعیف است و تلاش کردیم تا در این کارگاه آموزشی، این مشکلات را حل و از آن عبور کنیم. در این مراسم از حامیان مالی و ... دعوت کردیم تا درباره نحوه کارشان توضیح دهند و بتوانیم موانع را از بین ببریم تا بتوانند راحتتر با باشگاه تعامل داشته باشند.
مسئول آموزش بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان گفت: نخستین گامی که باشگاهها باید بردارند تا از کمک دولت بهرهمند نشوند، این است که باید برنامه ریزی داشته باشند و تمامی کارها روی برنامه باشد. برنامه استراتژیک برای همه باشگاهها یکی نیست و باید برای هر باشگاهی برنامه خاص آن را طرح ریزی کنند.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/