سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره بهزیستی اردکان خبر داد؛

اعلام برنامه های بهزیستی در هفته معلولان

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: امسال به مناسبت ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان، بهزیستی برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ امیر، ولی عضدزاده  رئیس اداره بهزیستی اردکان در نشست هم اندیشی انجمن‌ها و تشکل‌های معلولان ،جسمی حرکتی، نابینا، ناشنوا، سالمندان،گفت: توانمند سازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری شعاری است که امسال به مناسبت ۱۲ آذرماه یا ۳ دسامبر، روز جهانی معلولان نام گذاری شده و بهزیستی اردکان برنامه‌هایی را به همین منظور در نظر گرفته است.

عضدزاده افزود: حضور انجمن‌های مردم نهاد در حوزه معلولان یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در این حوزه رقم خورده است و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان به درصد بیشتری از معلولان خدمات رسانی کرد.

وی با بیان اینکه حضور معلولان در جامعه ضرورت دارد، گفت: با توانمند سازی معلولان و برابرسازی فرصت‌ها و اصلاح محیط می‌توان زمینه و حضور فعال آنان در جامعه را فراهم آورد و از ظرفیت‌های این افراد استفاده نمود.

خدمات رایگان بهزیستی  در روز جهانی معلولان 

رئیس اداره بهزیستی اردکان با اشاره به رایگان بودن خدمات توانبخشی در روز جهانی معلولان گفت:: طی هماهنگی صورت گرفته با مراکز و واحد‌های توانبخشی دولتی تحت نظارت بهزیستی، خدمات توانبخشی فعال نظیر فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی در این هفته به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه دستاورد‌های معلولان، تقدیر از معلولان کارمند موفق شهرستان، دیدار مسئولان شهرستان با خانواده‌های معلولین و بازدید مسئولان از مراکز نگهداری معلولین را از دیگر برنامه‌های بهزیستی در این هفته اعلام کرد.

بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق ۱۶ مهد کودک، ۱۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، ۱۰ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه خدمت می‌کند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: خانواده ، معلولان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.