وی با اشاره به نقش مهم تحول دیجیتال تصریح کرد: این تحول در نسل های بعدی اقتصادی مطرح می شود بنابراین ما با کمک الگویی که از کشورهای دیگر گرفتیم این رویداد را در ایران برگزار می کنیم.
روحانی نژاد با اشاره به هدف برگزاری هفته دیجیتال خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد تحول دیجیتال در حوزه های مختلف اقتصادی کشور است زیرا تحول دیجیتال مختص یک صنعت نیست ومانند اسنپ و تپسی که در حوزه حمل و نقل یا دیجی کالا که در حوزه خرده فروشی فعالیت می کنند دارای تنوع است.
وی گفت: نخستین روز برنامه یعنی شنبه 17 آذرماه باعنوان « تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران»نامگذاری شده است. وی خاطرنشان کرد: در این روز اپراتورهای مخابراتی و فعالان این حوزه با مشارکت سازمان تنظیم مقررات نشستی برگزار می کنند تا استفاده از تکنولوژی های جدید در صنعت مخابرات و چالش های پیش روی آن را بررسی و برنامه های آینده را بررسی کنند.
روحانی نژاد ارائه خدمات دیجیتالی را یکی دیگر از مباحث روز نخست هفته دیجیتال عنوان کرد و گفت: این خدمات اقداماتی در زمینه درآمدزایی و افزایش آن، تنوع سازی خدمات و کاهش هزینه های اپراتورها را بررسی می کند، به طوری که نشان می دهد با داشتن IOT می توانیم بهره وری را افزایش دهیم.
وی افزود: شرکت های بانکی نیز در این جلسه حاضر هستند و نحوه همکاری با اپراتورها را برای افزایش درآمد و ارتباط سیستم بانکی با اپراتورها را مورد بحث قرار می دهند.
دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال درباره برنامه روز دوشنبه و سه شنبه این هفته، نیز گفت: در این دو روز چهارمین همایش اینترنت اشیا در برج میلاد به همراه نمایشگاه فعالان این حوزه برگزار می شود و20 استارتاپ از کل کشور محصولات خود را به نمایش می گذارند.
وی افزود: در چهارمین همایش اینترنت اشیا موضوعاتی در حوزه کشاورزی، شهرهوشمند، انرژی، بیمه، پلیس هوشمند و کاربردهای فناوری فضایی مورد بحث گذاشته می شود و وزارت نیرو و مدیرعامل توانیراقداماتی برای جلوگیری از خاموشی و مسایل مرتبط با IOT را مطرح می کنند.
روحانی نژاد با اشاره به برنامه روزهای یکشنبه و چهارشنبه هفته دیجیتال، تصریح کرد: در این دو روز، سمیناری با کمک پژوهشگاه علم وفناوری دانشگاه شریف و با حضورشرکت های بزرگ این حوزه برگزار می شود که به استارتاپ ها نحوه پارتنرشیب با شرکت های بزرگ را آموزش می دهد.
وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی یکی از دغدغه های استارتاپ ها کمبود نقدینگی است و در این کارگاه به استارتاپ آموزش داده می شود که چگونه از طریق شرکت های بزرگ این حوزه توسعه خود را افزایش دهند.
انتهای پیام/