سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۶۸۵ حمله نژادپرستانه طی فقط ۶ ماه در انگلیس

پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط نوشت در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۸ میلادی، تعداد ۶۸۵ حمله نژادپرستانه در انگلیس گزارش شده است که در این میان ۶۰۸ مورد حملات علیه مسلمانان بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط، در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۸ میلادی، تعداد ۶۸۵ حمله نژادپرستانه در انگلیس گزارش شده است که در این میان ۶۰۸ مورد حملات علیه مسلمانان بوده است.

گروه «تل ماما» (Tell MAMA) که حملات علیه مسلمانان را می‌شمارد، پنجشنبه گذشته اعلام کرد اکثر این ۶۰۸ حمله علیه مسلمانان در خیابان‌ها رخ داده است.

در گزارش گروه «تل ماما» آمده است ۴۵.۳ درصد این حملات به صورت درگیری فیزیکی مستقیم میان قربانی و جنایتکار رخ داده و یا به صورت غیر مستقیم و با آسیب رساندن به دارایی‌های افراد اتفاق افتاده است.

در ادامه این گزارش آمده است ۳۴.۲۰۷ درصد از حوادث مربوط به اسلام هراسی به صورت آنلاین (از طریق اینترنت) انجام شده است که از این میان توییتر با ۵۹ درصد این جرایم اینترنتی در صدر قرار دارد.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد زنان مسلمانی که حجاب دارند به عنوان «دیگران» در جامعه نگریسته می‌شوند و حجاب به عنوان ضعیف و منفعل بودن زن مسلمان در نظر گرفته می‌شود و بدین ترتیب به خودشان اجازه می‌دهند تا به این زنان حمله کنند. بر اساس این آمارها، تعداد حمله به زنان مسلمان بیشتر از تعداد حملات به مردان مسلمان است.

انتهای پیام/

نژادپرستی در انگلیس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.