سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات «جلیقه زردها» به هلند هم رسید

دامنه اعتراضات گروه موسوم به «جلیقه زردها» در فرانسه به هلند نیز کشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، دامنه اعتراضات گروه موسوم به «جلیقه زردها» در فرانسه به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور، به هلند نیز کشیده شد.

معترضان در چندین شهر هلند با پوشیدن جلیقه‌های زرد، تظاهراتی سراسری علیه دولت این کشور برگزار کردند.

تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی مکرون روز شنبه نیز ادامه پیدا کرد. پلیس ضد شورش فرانسه با پرتاب گاز اشک‌آور، نارنجک‌های بی‌حس‌کننده و توپ‌های پرفشار آب به سمت معترضان که سعی داشتند وارد بلوار شانزلیزه و مسیر منتهی به کاخ الیزه شوند، آنها را متفرق کرد و کنترل بلوار شانزلیزه را به دست گرفت.

طبق آخرین گزارش‌ها، در درگیری امروز پلیس با معترضان شمار بازداشت‌شدگان به 122 نفر رسید و عده دیگری نیز زخمی شدند. خبرنگار شبکه راشاتودی روسیه هم با انتشار تصویری از صورت خود، از مجروح شدنش توسط پلیس فرانسه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از وزارت کشور فرانسه نوشت در تظاهرات امروز، 75 هزار نفر شرکت کرده بودند.

مکرون امروز در نشستی خبری پس از پایان نشست گروه 20 در آرژانتین، با اشاره به تظاهرات خشونت‌آمیز در فرانسه گفت: درگیری‌ها و خشونت‌های پاریس غیر قابل قبول است. او افزود: آنچه امروز در فرانسه اتفاق می‌افتد به خواسته‌های مشروع ربطی ندارد.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت با «اخلاگران امنیت» این کشور برخورد خواهد شد.

روز گذشته نیز جمعی از معترضان در بروکسل، پایتخت بلژیک، با تأسی از تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه و در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت بلژیک به خیابان‌های این شهر آمدند و تظاهرات کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.