سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت نخستین دستگاه الکترو فوج وطنی در اراک

نخستین دستگاه الکترو فوج به دست متخصصان اراکی ساخته شد.

  به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  نخستین دستگاه الکترو فوج  با کار بری گریتینگ شبکه‌های فلزی در ایران  به همت صنعتگران یک شرکت صنعتی  مشبک ساز  در اراک ساخته شد.

عاشق حسینی مدیرعامل این واحد تولیدی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: تا پیش از این ساخت این دستگاه در انحصار کشور‌های چین و آلمان بوده است و با ساخت این دستگاه از خروج ۲۵۰ هزار دلاری ارز از کشور جلوگیری شده است.

عاشق حسینی افزود: قیمت مشابه خارجی این دستگاه ۳۵۰ هزار دلار است و این در حالی است که برای ساخت نمونه داخلی آن یک میلیارد تومان بیشتر هزینه نشده و اگر دلار را ۱۰ هزار تومان در نظر بگیریم می‌شود ۱۰۰ هزار دلار که ۲۵۰ هزار دلار کمتر از نمونه خارجی می‌شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید این شرکت در حال حاضر به ۲۰ تن رسیده و این در حالی است که در گذشته ظرفیت تولید این شرکت روزانه ۳ تن بود.

کاهش ۸۰ درصدی ضایعات و افزایش بهره وری مزیت دستگاه وطنی

آمره مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی هم کاهش ۸۰ درصدی ضایعات، هزینه تعمیرات پایین، کاهش سختی کار کارگران، افزایش بهره وری و رسیدن به ظرفیت حداکثری را از مزایای طراحی این دستگاه دانست.

آمره گفت: این واحد صنعتی در تولید و طراحی کفپوش‌های صنعتی سبک و سنگین توانمند است که محصول آن در پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه و بنادر کاربرد دارد.

وی افزود: هم اکنون دراین کارخانه برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان مرکزی فعالیت می‌کند که زمینه برای اشتغال ۳۵ هزار کارگر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.