سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور:

نسبت به ایجاد سالانه ۵۰ هزار شغل برای مددجویان کشور تعهد داریم

مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور گفت: ما سالانه تعهد داریم ۵۰ هزار شغل برای مددجویان در سراسر کشور ایجاد کنیم که ۲ هزار و ۷۳۴ شغل سهم استان فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهناز کاشی مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور در شیراز اظهار کرد: ما سالانه تعهد داریم ۵۰ هزار شغل برای مددجویان در سراسر کشور ایجاد کنیم که ۲ هزار و ۷۳۴ شغل سهم استان فارس است.

وی در خصوص روال کار در سازمان بهزیستی برای خدمات رسانی به مددجویان تصریح کرد: بهزیستی در تامین اشتغال مددجویان، تسهیل گری اشتغال می‌کند و وظیفه اش ایجاد شغل نیست.

مهناز کاشی بیان کرد: مهارت‌های فنی، کسب و کار و مهارت‌های زندگی از جمله این وظایف است.

مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور اضافه کرد: با این وجود به طور معمول افراد ۱۸ تا ۵۰ سال که مراحل آماده سازی شغل را طی کرده باشند، در اولویت کار قرار دارند، و سازمان بهزیستی ۴ و نیم میلیون نفر تحت پوشش دارد که یک و نیم میلیون متقاضی کار هستند.

وی افزود: تمام افرادی که به نوعی معلول هستند توانمندی‌های دیگری دارند که برای کارآفرینی مفید است.

کاشی ادامه داد: بر اساس بند «ب» منابع سالیانه این نهاد، ۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری است و فرایند آماده سازی شغلی را مددجویان بهزیستی باید طی کنند تا مورد حمایت شغلی قرار گیرند.

مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی در خصوص یارانه ارتقای کارایی گفت: این یارانه خاص معلولین است که به مدت ۵ سال در اختیار کارفرمایانی که معلولین را بکار می‌گیرند، قرار داده می‌شود.

کاشی بیان کرد: از یک تا ۲ مشوق یارانه‌ای می‌تواند در اختیار کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را جذب کار کنند، قرار گیرد.

مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور گفت: سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر به جمعیت معلولان افزوده می‌شود و با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی با افزایش ورودی‌های بهزیستی روبه هستیم.

وی ادامه داد: از منابع صندوق توسعه ملی، ۵۰۰ میلیارد تومان به بهزیستی داده می‌شود که تا سقف ۶ میلیارد تومان به کارفرمایانی که معلولین را جذب شعل کنند اختصاص داده می‌شود.

کاشی درخصوص ایجاد بازارچه‌های دائمی تولیدات معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی تصریح کرد: سازمان بهزیستی اجازه فعالیت اقتصادی ندارد، اما سامانه‌های مختلف است که نسبت به بازاریابی و فروش تولیدات معلولان می‌کنند.

مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور افزود: هر سال دست کم ۳۰۰ بازارچه خیریه در کشور به فروش محصولات مددجویان کمک می‌کند.

وی گفت: فرهنگ کار و نداشتن خودباوری معلولین و جامعه درباره توانمندی آنان در موقعیتی است که نیاز به حمایت دارد و چنانچه افزایش یابد به راحتی می‌توان معضل اشتغال آنان را حل کرد.

مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه منابع بانکی برای اعطای تسهیلات به مددجویان بهزیستی قرض الحسنه است، با یک روند واحد این تسهیلات به مددجویان داده نمی‌شود.

کاشی تصریح کرد: ۱۵ بانک، عامل اعطای تسهیلات به مددجویان بهزیستی هستند، که برخی بانک‌ها بر اساس رویه مشخصی اقدام به پرداخت وام نمی‌کنند.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور در شیراز

برچسب ها: اشتغال ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.