سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی یک قطعه ابیا در لاهیجان

یک قطعه پرنده از نوع ابیا در لاهیجان رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،علی امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان گفت: یک قطعه پرنده از نوع ابیا دیشب از سوی دوستداران حیات وحش به پاسگاه سر محیط بانی امیر کلایه لاهیجان تحویل داده شد.
وی افزود: نیرو‌های یگان حفاظت پس از بررسی وضعیت ظاهری وجسمی و اطمینان از سلامت پرنده، آن را درحاشیه تالاب بین المللی امیر کلایه لاهیجان رهاسازی کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان با اشاره به اینکه این پرنده در کشور روسیه حلقه گذاری شده است گفت:شماره واطلاعات درج شده بر روی حلقه برای نگهداری در بانک اطلاعاتی وپژوهش‌های آینده به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ارسال شد.
علی امیری تصریح کرد: ابیا‌ها پرندگانی آبچر هستندو جنگلی و نسبتا تک زی که به علت همرنگی با برگ‌های خشک و کم حرکتی تشخیص آن مشکل است و ابیا تنها پرنده‌ای است که چشمان او قابلیت دید ۳۶۰ درجه را دارد منقار ابیا‌ها بلند و باریک بوده و نوک آن در آرواره بالایی بر خلاف دیگر پرندگان انعطاف‌پذیر است و رنگ بدن این پرنده قهوه‌ای است وزیستگاه این پرنده مناطق حاشیه تالاب‌ها با پوشش گیاهی درختی و بوته‌ای انبوه است.

انتهای پیام / ق

بازگشت یک قطعه پرنده از نوع ابیا به تالاب امیر کلایه لاهیچان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.