سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار مطرح کرد؛

مشاوره و آزمایش ایدز با رعایت ۵ اصل

گویا گفت: خدمات پیشگیری، آزمایش، مراقبت و درمان HIV با رعایت ۵ اصل صورت می‌گیرد و آخرین مراحل فنی آن طی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی‌ گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار در همایش روز جهانی ایدز که امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: برای مشاوره و انجام آزمایش 5 اصل مهم را مد نظر قرار داده‌ایم؛ هرگز بدون رضایت فرد برای کسی آزمایش ندهیم، محرمانه بودن، همچنین انجام آزمایش و ارائه پاسخ آن را به طور کامل رعایت  خواهیم کرد.

گویا با اشاره به 3 اصل مهم دیگر برای انجام آزمایش،‌ادامه داد: بدون مشاوره آزمایش ندهیم، نتایج تست مثبت را هر چه سریع‌تر با انجام آزمایش تأیید کننده رد یا قبول کنیم و فرد را به خدمات پیشگیری‌، درمان و مراقبت وصل کنیم؛ با انجام آزمایش متوجه می‌شویم چرا باید درمان را زودتر‌ شروع کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار ادامه داد: خدمات پیشگیری، آزمایش، مراقبت و درمان HIV را در نظام خدمات بهداشتی اولیه خود (PHC) ادغام کرده‌ایم و آخرین مراحل فنی آن طی شده است.

وی افزود: امکانات دسترسی به آزمایش‌های سریع را در کشور با روش‌های خودمان فراهم کردیم، کلیه امکانات آزمایش سریع را به خدمات آزمایشی تأیید کننده اضافه و برنامه پیشگیری، مراقبت و درمان در سراسر کشور ایجاد کردیم.

گویا گفت: از سال گذشته تاکنون درمان‌هایی جدید را به رژیم استاندارد درمان کشور اضافه کردیم امکانات انجام آزمایش ویرال‌ لود‌ را در کشور فراهم کرده همچنین برنامه کاهش آسیب را از نظر کیفی ارتقاء دادیم.

مزایای انجام تست سریع و سلف‌ تست‌

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار تشریح کرد: تجربه جهانی نشان داده است که تشخیص زود هنگام HIV اولین گام برای تداوم بقای فرد مبتلاست و مراقبت، درمان، پیشگیری و کنترل HIV یکی از ملزومات انجام تست سریع است؛ مردم می‌توانند از این تست در مراکزی غیر از مراکز بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: انجام تست سریع عمدتاً برای کسانی است که امکان مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی و دسترسی‌ به انجام آزمایش را ندارند همچنین کسانی که دسترسی به آنها برای ما دشوار است می‌توانند این تست را به سرعت انجام دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.