سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

70درصد تصادفات حادثه ساز در جادههای برون شهری اتفاق می افتد/10میلیون همیارپلیس در کشور وجوددارد

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی در زنجان گفت: 70 درصد تصادفات حادثه ساز در جاده‌های برون شهری و30 درصد تصادفات هم در درون شهرها رخ می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی دیشب درنخستین یادمان قربانیان حوادث ترافیکی که با هدف ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و آسیب‌های اجتماعی ناشی برگزار شد افزود: با تدابیرصورت گرفته آمار تصادفات روند کاهشی دارد .

وی با اعلام اینکه سال گذشته16 هزارو 200 نفر از هموطنان قربانی حوادث جاده ای بودند افزود : ازآغازسال تا پایان شهریورماه امسال هم 6هزار و 637 نفر درجاده های برونشهری و 2هزار و 195 نفر درجاده های درون شهری کشورجان باخته اند .

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: این آمار نیمه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل یک و 7 دهم درصد افزایش دارد .

هم اکنون 33 میلیون وسیله نقلیه درکشور وجود دارد که به نسبت آمار قربانیان ،آمار قابل قبولی است .

سرهنگ جهانی با اشاره به اینکه براساس ارزیابیها ، اولین گروه کشته شدگان حوادث رانندگی در شهرها عابران و دومین آن موتورسواران هستند گفت: بیشتر کشته شدگان موتور سواران جوانان که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند. موتور سواری در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده است .

وی با بیان اینکه 10میلیون همیارپلیس در کشور وجوددارد افزود:امسال نیز در برنامه تدوین شده قصد داریم دانش آموزان دوره دبیرستان را به عنوان سفیران فرهنگی کاهش ترفایک با همیاران پلیس همراه سازیم.

گفتنی است:در این مراسم از کودکان خانواده های قربانیان حوادث رانندگی قدردانی شد و این افرادبادریافت نشان به عنوان سفیران فرهنگی کاهش ترافیک معرفی شدند.

انتهای پیام/ن

10میلیون همیارپلیس در کشور وجوددارد

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.