سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار شیراز مطرح کرد:

اصولاً با کار فرهنگی از نوع بیلبوردی موافق نیستم/بافت تاریخی، ثروت شهر شیراز است/احداث پردیس سینمایی در منطقه محروم شیراز

شهردار شیراز بابیان این‌که اصولاً باکار فرهنگی از نوع بیلبوردی موافق نیستم، گفت: کار فرهنگی باید جایی باشد که اثرگذاری آن طولانی‌مدت باشد، اطلاع‌رسانی بیلبوردی اثر کوتاه‌مدت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر اسکندپور شهردار شیراز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب شیراز، با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۸۰۰ ناشر آخرین انتشارات خود را در ۶۳۰ غرفه به معرض نمایش گذاشته اند، گفت: کلانشهر شیراز پایتخت فرهنگی است و این پتانسیل و ظرفیت را در جذب ناشران فارسی دارد.

وی با اشاره به اینکه جنس کار شهرداری در حوزه تبلیغات متفاوت است، افزود: تلاش شهرداری شیراز بر افزایش و توسعه فرهنگ عمومی است تا زیرساخت‌های اصلی فرهنگ عمومی، در جامعه شکل بگیرد.

شهردار شیراز بابیان این‌که شهرداری شیراز آمادگی دارد که ناشرین شیرازی و فارسی را تقویت کند، افزود: ساخت فرهنگ عمومی جامعه از فرهنگ‌سازی اساسی در محلات و مناطق اساسی شکل می‌گیرد.

اسکندرپور بابیان این‌که اصولاً با کار فرهنگی از نوع بیلبوردی موافق نیستم، گفت: کار فرهنگی باید جایی باشد که اثرگذاری آن طولانی‌مدت باشد، اطلاع‌رسانی بیلبوردی اثر کوتاه‌مدت دارد.

وی از همکاری مشترک با انجیوها جهت افزایش ساعت کار فرهنگسراها خبر داد و مطرح کرد: بنا بر ضرورت در سال‌های گذشته سعی کردیم در مناطق و محلات در شیراز فرهنگسراهای کوچک بسازیم که کمبود نیروی انسانی باعث شده آن‌چنان‌که لازم است نتوانیم به این فرهنگ‌سراها رسیدگی کنیم.

شهردار شیراز بابیان این‌که نبود یک کتابخانه بزرگ در شیراز یک نقص است که مربوط به یک‌ساله گذشته ما نیست، ادامه داد: اگر اقتصاد کتاب پویایی لازم را داشته باشد، مطمئن باشید که حوزه نشر نیز می‌تواند روزهای خوبی را داشته باشد.

اسکندر پور با اشاره به برگزاری بازارچه‌های هنر در محور سنگ سیاه، بیان کرد: زمانی بافت تاریخی را یک معضل برای شیراز بود که با توجه به این بافت می‌شود مشکل اشتغال را در گردشگری برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته سعی کردیم در مناطق و محلات شیراز فرهنگسرا‌های کوچک بسازیم، بیان کرد: پردیس سینمایی با سالن آمفی تئاتر و فضای سالن رو باز در منطقه کوزهگری شیراز بزودی احداث می‌شود.

شهردار شیراز با تاکید هدفگذاری شهرداری در حوزه بافت تاریخی بوده است، اظهار داشت: بافت تاریخی، ثروت کلانشهر شیراز است.

اسکندرپور با بیان اینکه در حالیکه قبلا بافت تاریخی معضل شیراز بود، اما در حال حاضر نه تنها بافت‌ها نقیصه نیستند بلکه ثروت این شهر بحساب می‌آیند، گفت: با احیای بافت های تاریخی مشکل اشتغال به خصوص در بخش گردشگری حل خواهد شد.

انتهای پیام/م

بازدید شهردار شیراز از نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.