سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گزارش می دهد؛

گلایه‌های مردم مینودشت از کمبود پزشک متخصص

مردم مینودشت از کمبود و نبود پزشک متخصص در بیمارستان تازه تاسیس شهرستان شان گله‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در استان گلستان ۱۶ بیمارستان دولتی و ۹ بیمارستان غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند، اما تعدادی از این بیمارستان‌ها با مشکلاتی مواجه اند یکی از آن‌ها بیمارستان برکت فاطمه الزهرا (س) مینودشت است که مردم مشکلاتی داشتند ما نیز به همین منظور به بیمارستان رفتیم تا از نزدیک با آن‌ها صحبت کنیم.

کمبود پزشک متخصص در بیمارستان برکت فاطمه الزهرا در شهرستان مینودشت باعث نارضایتی مردم این شهرستان شده است.

یکی از مراجعین بیمارستان به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: متخصص کافی در بیمارستان وجود ندارد.
 

یکی دیگر از شهروندان می‌گفت: برای نوبت گرفتن خیلی مشکل داریم، اول باید به بیمارستان بیاییم و نوبت بگیریم و برای چند روز دیگر نوبت می‌دهند و دوباره باید مراجعه کنیم برای ما که از روستا‌های اطراف می‌آییم خیلی سخت است.

یکی دیگر از مراجعین می‌گفت: میزان تجهیزات این بیمارستان هم بسیار پایین است مثلا من برای سی تی اسکن مجبور شدم به بیمارستان گنبد بروم و اگر این خدمات در این بیمارستان به بیماران ارئه شود دیگر مجبور نیستیم به بیمارستان دیگری مراجعه کنیم.
 

با بیمار دیگری هم گفتگو کردیم که می‌گفت: این بیمارستان متخصص ارتوپد ندارد و من برای بیماریم به اینجا آمدم، اما پزشکی برای حل مشکلم اینجا نیست.

به همراه رییس مرکز بهداشت شهرستان مینودشت به بخش‌های مختلف این بیمارستان بخش اطفال، قلب و زنان و زایمان سری زدیم.
 

فدایی رییس مرکز بهداشت شهرستان مینودشت گفت: مشکلی که ما در اینجا با آن روبه رو هستیم مشکل کمبود متخصصین در این بیمارستان است.

وی افزود: باتوجه به محرومیت منطقه و مسافتی که برای رفتن به بیمارستان به شهرستان‌های همجوار وجود دارد اگر خدمات دهی در این بیمارستان بهتر شود برای مردم بسیار راحت‌تر خواهد بود.

برخی از افرادی که در انتظار حضور پزشک بودند گفتند: از ساعت ۸ صبح به اینجا آمده ایم، اما تا حالا که ساعت ۱۴ شده  هنوز پزشکی برای ویزیت ما نیامده است.

طباطبایی فرماندار شهرستان مینودشت در این باره گفت: برای رفع نواقص بیمارستان با ریاست دانشگاه علوم پزشکی و همچنین با معاونت درمان استان مکاتباتی صورت گرفته است و انتظار می‌رود که این بیمارستان هم با حضور پزشکان متخصص بتواند بهترین خدمات دهی را به بیماران داشته باشد.
 

وی ادامه داد: برای بازدهی بیشتر این بیمارستان انتظار ما این است علاوه بر حضور متخصصین یکی از تخصص‌ها به صورت ویژه در شرق استان باشد.

تقسیم پزشکان متخصص ما سالانه

در تاریخ ۱۵ آبان برای پیگیری و حل مشکلات این بیمارستان با بدخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفتگو کردیم که وی گفت: تقسیم پزشکان متخصص ما سالانه است و این کار هر سال اواخر آبان تا اوایل آذر انجام می‌شود.
 

وی ادامه داد: در این زمان مقرر شده تعدادی نیروی متخصص نسبت به سال گذشته افزایش یابد و برای بیمارستان مینودشت هم پزشک متخصص در نظر گرفته شده است.

در تاریخ ۶ آذر دوباره به سراغ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان رفتیم و از او درباره اینکه هنوز بعد از گذشت این زمان پزشک متخصصی در بیمارستان کارخود را آغاز نکرده پرسیدیم.
 

افزایش  پزشکان متخصص برای بیمارستان‌های استان گلستان


وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هفته گذشته لیست پزشکان متخصص برای بیمارستان‌های استان در شهرستان‌های مختلف به دست ما رسیده تعداد آن‌ها نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بدخشان افزود: در سال گذشته تعداد ۵۲ پزشک متخصص سهمیه استان بوده، اما امسال تاکنون ۶۳ نفر در لیست هستند و قرار شده این تعداد به ۷۲ نفر برسد.

حال باید یک هفته دیگر منتظر ماند و دید پس از تقسیم بندی مشکلات بیمارستان شهرستان مینودشت کمتر خواهد شد یا نه.

گزارش از فاطمه حبیبی

انتهای پیام / ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.