سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به بانوان هشدار داد:

مشتریان آرایشگاه‌های زنانه مراقب پاپاراتزی باشند

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کارآموزی که در آرایشگاه زنانه مثل پاپاراتز و به طور مخفیانه اقدام به گرفتن عکس از مشتریان و بارگذاری آن در کانال تلگرامی می‌کرد، توسط پلیس فتا اردبیل دستگیر شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ دوم علی قهرمان طالع از شناسایی و دستگیری خانمی که در یکی از آرایشگاه‌های زنانه اردبیل به طور ماهرانه اقدام به گرفتن عکس از مشتریان و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی بود، خبر داد و گفت: این مجرم با انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به دنبال کسب درآمد و رونق کسب و کار خود بود.

وی افزود: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا اردبیل و طرح شکایت در خصوص اینکه پس از مراجعه به آرایشگاه زنانه شخصی به طور مخفیانه اقدام به گرفتن عکس از وی و انتشار آن در تلگرام کرده بود، موضوع رسیدگی و کشف عامل یا عاملین این کار در دستور کار کارشناسان سایبری این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ قهرمان طالع ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه، کارشناسان سایبری پلیس فتا اردبیل به یکی از کارکنان آرایشگاه که به عنوان کارآموز در آنجا مشغول به کار بود مشکوک شده و در اقدامات فنی و پلیسی بعدی مشخص شد متهمه به طور کاملاً حرفه‌ای اقدام به گرفتن عکس از مشتریان کرده و آن‌ها را به کانال تلگرامی منتقل می‌کرد که در نهایت با هماهنگی مقام قضایی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل در مورد انگیزه این مجرم گفت: متهمه در همان بازجویی‌های اولیه و پس از مشاهده ادله دیجیتال به جرم خود اعتراف و اعلام کرد که در حین کار در آرایشگاه و در زمانی که مشتریان متوجه نشوند اقدام به گرفتن عکس از آن‌‌ها می‌کرده و طبق اعلام نامبرده انگیزه وی از این کار صرفاً برای معروف شدن و تبلیغ برای رونق کار خود بوده که در نهایت نامبرده جهت رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل داده شد.  

سرهنگ قهرمان طالع با بیان اینکه عکسبرداری بدون اجازه از دیگران تخلف بوده، افزود: انتشار این تصاویر در فضای مجازی جرم بوده و فرد متخلف باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان توصیه کرد: بانوان در زمان مراجعه به آرایشگاه‌ها و مکان‌های دیگر حتماً جاهایی را انتخاب کنند که فعالیت آن‌ها به صورت قانونی و دارای مجوز باشد؛ در زمان ورود به این اماکن حتماً به وجود دوربین مخفی و مداربسته توجه و حدالامکان نیز به صورت انفرادی به این مکان‌ها مراجعه ننمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک جهت گزارش می‌توانند از طریق پلیس ۱۱۰ و سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، برترین ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.