سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ؛

نمایندگان مجلس در دفاع از حقوق مردم کوتاه نیایند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نمایندگان مجلس با الگوگیری از شهید مدرس در دفاع از حقوق مردم کوتاه نیایند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و نامگذاری روز مجلس گفت: نمایندگان مجلس با الگوگیری از شهید مدرس در دفاع از حقوق مردم کوتاه نیایند، درباره وضعیت معیشتی مردم دل بسوزانند، در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در حوزه قانونگذاری تلاش کنند و آنچه باید از قوه مجریه و دولت مطالبه داشته باشند اجرایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: اگر مردم از دلسوزی و عملکرد نماینده خود آگاه شوند و به عمل آن‌ها اطمینان حاصل کنند، حتی درصورت حل نشدن مشکلات، از مجلس خود راضی خواهند بود.

وی گفت: اگر مردم بی تفاوتی نماینده خود را درباره مشکلاتشان ببینید به عملکرد مجلس بدبین می‌شوند و این بدبینی بین مردم و نماینده‌ها فاصله ایجاد و مردم را از انتخاب خود پشیمان می‌کند.

امام جمعه قزوین گفت:: شهید مدرس شخصیتی بود که سلامت، زندگی و آسایش خود را به مخاطره انداخت تا از حق مردم دفاع کند و در این مسیر به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به برگزاری اجلاسیه وحدت اسلامی در تهران گفت: در این اجلاسیه سه روزه، میهمانان خارجی با زبان ها، رنگ‌ها، فرهنگ‌های مختلف و مذاهب گوناگون گرد هم آمدند و سخنرانی کردند.

وی گفت: انزجار از استکبار جهانی، آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها درباره ظلم‌ها و جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند یکی از محور‌های سخنرانی‌های این اجلاسیه بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همچنین سخنرانان در این اجلاسیه تأکید داشتند که باید از ملت مظلوم فلسطین حمایت شود و این موضوع نیز مشترکات صحبت سخنرانان بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: تأکید بر مقاومت اسلامی محور دیگر سخنرانی‌های اجلاسیه وحدت اسلامی بود و این نشان می‌دهد همگان پذیرفته اند راه نجات کشور‌های اسلامی این است که مقاومت اسلامی در همه کشور‌ها شکل بگیرد.

وی گفت:: منظور از مقاومت اسلامی همان مقاومتی است که در یمن، غزه، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق مشاهده کردیم.

خطیب نماز جمعه قزوین امید به آینده را موضوع مورد تأکید سخنرانان اجلاسیه دانست و افزود: همه باور داشتند که رژیم صهیونیستی دوام ندارد و آمریکا رو به افول است و تأکید و جدیت بسیار زیادی داشتند که مسلمانان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و به مسلمانان و همه مستضعفان عالم دلسوزی کنند.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم گفت: شهر قم از گذشته‌های بسیار دور پیش از ورود حضرت معصومه سلام الله علی‌ها یک شهر دینی و مذهبی و پایگاه علاقه‌مندان به اهل بیت (ع) بود، اما زمانی که این بانوی بزرگوار به این شهر وارد شدند، شرایط این شهر تغییر کرد و به سرعت به پایگاه جدی معارف اهل بیت (ع) تبدیل شد.

وی با اشاره به روز جهانی معلولان عنوان کرد: ایران یک کشور اسلامی است و جادارد در حمایت از معلولان کوشا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: استان قزوین مفتخر است که یک کارخانه موفق و عظیم تولید مواد بهداشتی دارد که شرط ورود کارگران به این کارخانه معلولیت است باید به بنیانگذاران این تفکر و اندیشه درود گفت.

وی به روز بیمه نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در بیمه اینگونه نباشد که زمانی که مودی بیمه می‌خواهد بیمه خود را پرداخت کند با دقت از او مبلغ را دریافت کنند، اما زمانی که شخص به بیمارستان مراجعه کرد در دریافت خدمات دچار مشکل شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه روز بین‌المللی خیرین و داوطلبان در زمینه پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین به سالگرد شهادت سه تن از شهدای مدافع حرم شهید حمید سیاهکالی مرادی، شهید ذکریا شیری و شهید الیاس چگینی اشاره کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.