سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه خوی؛

تکیه بر نیروی جوان مومن کلید حل مشکلات کشور است

امام جمعه خوی گفت:با تکیه بر نیروی جوان مومن و پرانگیزه مشکلات کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی ،در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از جمله موضوعاتی که مورد تأکید رهبری بود تکیه بر نیروی جوان بود که فرمودند: تکیه بر نیروی انسانی جوان، مومن و پرانگیزه کلید حل مشکلات در همه بخش‌های کشور از جمله نیرو‌های مسلح است.

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به سالروز شهادت آیت مدرس به وسیله سفاکان رضاخان پهلوی اظهار داشت: آیت ا.. مدرس دارای ویژگی‌هایی بود که باید امروز برای نمایندگان مجلس الگو و معیار باشد.

وی درادامه به ویژگی‌های آن بزرگوار اشاره کرد وافزود:حراست و پاسداری از جایگاه نمایندگی و وکالت مردم، مبارزه عملی با توطئه انگلستان که سیاست و دیانت از هم جداست، مبارزه جدی و عملی با استعمار گران و حاکمان مستبد، زندگی ساده و بدون پیرایه، اتکاء به قدرت داخلی در تامین امنیت کشور، تاکید بر مصرف تولیدات و کالا‌های داخلی ودفاع از حقوق مردم در تمامی شرایط ازجمله ویژگی‌های آن بزرگوار بود.

فضایل و ویژگی‌های حضرت معصومه را الگوی خویش قرار دهیم

 
 
حجت الاسلام شکوری در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه به قم گفت: ولایت مداری، ارزش دهی به شیعیان، عبادت و بندگی از جمله ویزگی‌های برجسته حضرت معصومه می‌باشد که باید مسلمانان و پیروان اهل بیت الگوی خویش قرار بدهند. وی در ادامه گفت: سه امام بزرگوار یعنی امام صادق (ع) امام رضا (ع) و امام جواد (ع) در ارتباط با فضایل حضرت معصومه روایت نقل فرموده اند و پاداش زیارت ایشان در قم را بهشت وعده داده اند.

 

صلح تحمیلی از جمله مظلومیت‌های امام حسن مجتبی (ع) بود

 
 
حجت الاسلام شکوری با اشاره به سالروز صلح تحمیلی بر امام مجتبی، (یکی دیگر از مناسبت‌های هفته) اشاره کردو اظهار داشت:از جمله مظلومیت‌های امام حسن مجتبی (ع) صلح تحمیلی بر آن بزرگوار بود که در اثر خیانت یاران و حیله گری دشمنان اتفاق افتاد.

امام جمعه خوی اظهار داشت: از جمله موضوعاتی که در فرهنگ اهل بیت (ع) مورد توجه جدی قرار گرفته است نامگذاری ارزشی فرزندان است.
 
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه گفت: امام باقر (ع) می‌فرماید راست‌ترین نام‌ها نامی است که بوی بندگی دارد و برترین نام‌ها نام انبیا هستند.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.