سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلق شگفتی فدراسیون تنیس روی میز با دست‌های خالی

این روز‌ها ورزشکاران و مسئولان تنیس روی میز کشورمان بدون توجه به حواشی در حال پیشرفت و خلق شگفتی‌های مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون تنیس روی میز با برنامه ریزی روی رده‌های پایه تیم‌های ملی توانسته پس از ۶۰ سال شگفتی خلق کند. از جمله موفقیت‌های چشمگیر این رشته باید به صعود تیم ملی جوانان کشورمان در رنکینگ جهانی از رتبه ۵۲ به رده هفتم اشاره کرد. این ارتقا رنکینگ دقیقا پس از کسب مدال تیمی جوانان آسیا در میانمار رقم خورد. تیم ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مرحله یک چهارم نهایی توانست با غلبه بر تیم کره جنوبی نایب قهرمان دوره قبل پس از ۶۰ سال به برنز تیمی مشترک با ژاپن دست یابد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که تیم ملی تنیس روی میز جوانان ۶۰ سال هیچ مدالی کسب نکرده بود. همیشه در مسابقات انفرادی تنیس روی میز شانس کسب مدال بیشتر از مسابقات گروهی است چرا که هر گیم بازیکن بر روی نتیجه کلی تیم تاثیر می‌گذارد، اما ملی پوشان کشورمان ثابت کردند از توانایی بالایی برخوردارند.

برگزاری اردو‌های مستمر برای ملی پوشان

فدراسیون تنیس روی میز سه سال است که به طور متوالی و بدون وقفه اردو‌های تیم‌های ملی را در همه رده‌های سنی برگزار می‌کند. در این سه سال از عنوان ۱۲ آسیا به تدریج و با برنامه ریزی مناسب به سمت کسب مدال حرکت کردیم و در نهایت به مدال برنز تیمی جوانان آسیا دست یافتیم. اردو‌های شبانه روزی که با مدیریت رضا میر الماسی که مدیریت تیم‌های ملی را بر عهده دارد نیز بر روی موفقیت‌های روز افزون تنیس روی میز تاثیر بسزایی داشته است. حتی پیش از این امین احمدیان بازیکن جوان تیم ملی کشورمان با هدایت میر الماسی توانست سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را کسب کند.

موفقیت تنیس روی میز در جذب حامی مالی

این روز‌ها که همه فدراسیون‌ها از اوضاع بد مالی خود گلایه دارند این فدراسیون به جای گلایه و دست کشیدن از تلاش به سمت جذب حامیان مالی رفته است و هیچ وقت روی منابع دولتی حساب باز نکرده است. علی قارداشی ریاست فدراسیون تنیس روی میز در دوره ریاست خود ثابت کرده، که از توانایی بالایی برخوردار است.

اعزام ترکیب کامل تیم ملی به قهرمانی جهان تنیس روی میز

مهمترین مسابقه‌ای که تیم ملی جوانان تنیس روی میز کشورمان پیش رو دارد، قهرمانی جوانان جهان استرالیا که از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ آذر ماه برگزار می‌شود. این مسابقه به صورت انفرادی، تیمی و 2 نفره برگزار می‌شود. پیش از این ایران در قهرمانی جوانان جهان نماینده داشته است، اما هیچ وقت با سهمیه کامل به این رقابت نرفته بود. ایران برای اولین بار است که بین ۱۶ تیم برتر دنیا با سهمیه کامل به رقابت می‌پردازد.. پیش از این نوشاد عالمیان در بخش انفرادی مسابقات جهانی ۲۰۰۸ در کشور اسپانیا و پوریا عمرانی در بخش انفرادی قهرمانی جهان ۲۰۱۲ هند و امین احمدیان در سال ۲۰۱۷ انفرادی قهرمانی جوانان جهان اسپانیا حضور داشتند.

استعدادیابی عامل موفقیت تنیس روی میز

تنیس روی میز سه سال است که کمیته استعدادیابی را زیر نظر فاطمه کیوانی نایب رئیس فدراسیون راه اندازی کرده است. در این مدت توانستیم نوابغ خوبی را شناسایی کنیم از جمله اینکه خروجی اولین استعداد یابی اعزام ۴ بازیکن دختر و پسر به اردو بین المللی کوبا بود. این استعدادیابی در سنین ۵ تا ۸ سال انجام می‌گیرد.

ارتقا رنکینگ جهانی نیاز به اعزام بین المللی دارد

محمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: رنکینگ قبلی تیم ملی جوانان از رده ۵۰ به رتبه ۷ جهان تغییر کرده است. حضور در مسابقات جهانی و بین المللی امتیاز‌هایی دارد که بر روی رنکینگ بازیکنان تاثیر خاص دارد. با برنامه ریزی‌هایی که مدیر تیم‌های ملی انجام می‌دهد و طبق بودجه‌هایی که در اختیار داریم بازیکنان به رقابت‌ها اعزام می‌شوند. در سه سال اخیر بازیکنان جوان در مسابقات بین المللی مختلف شرکت کردند و نوجوانان و جوانان توانستند ۱۲۰ مدال رنگارنگ دریافت کردند که علاوه بر پسران، دختران نیز مدال دریافت کردند. بازیکنان با اعزام به بازی‌های مختلف بین المللی تمرکز خود را افزایش می‌دهند چرا که تنیس روی میز بر پایه تمرکز است. از جمله ورزشکاران موفق باید به رادین خیام ۱۵ ساله اشاره کرد که توانسته عضو تیم منتخب آسیا شود. رادین خیام با رقبای چشم بادامی خود به خوبی به رقابت می‌پردازد. دلیل موفقیت این بازیکن هوش بالای او و حضور پی در پی در رقابت‌های بین المللی است.

مدال تیمی جوانان در قهرمانی آسیا منحصر به فرد بود

دبیر فدراسیون تنیس روی میز اظهار کرد: مدالی که جوانان در بخش تیمی قهرمانی آسیا کسب کردند منحصر به فرد بود. مدالی که در بخش تیمی به دست می‌آید مشخص است که با اتکا به یک نفر کسب نشده است. بازیکنان ما پیش از این سابقه حضور در رقابت‌های انفرادی را دارند، اما این بار قرار است در سه بخش افرادی، 2 نفره و تیمی به رقابت بپردازند. رقبای بسیار قدرتمندی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند، اما این را همه دنیا می‌دانند که بازیکنان ایرانی رقبای ساده‌ای نیستند. سطح مسابقات بسیار بالا است و رقبایی همچون چین ژاپن و استرالیا و هند و آلمان کره جنوبی که از ایران زخم خورده اند در این رقابت حضور دارند.

برگزاری اردو‌های متمرکز زیر نظر مربیان جوان

نظری بیان کرد: اردو‌های مستمر در تیم ملی بسیار حائز اهمیت است و در سه سال اخیر شاهد این بودیم که جوانان به تدریج از مقام ۱۲ به کسب مدال برنز رسیدند. باید تلاش‌ها را نسبت به قبل بیشتر کرد تا مدال برنز تیمی را تکرارش کرد. این مدال تکرار شدنی است چرا که در تنیس روی میز پایه و پشتوانه بسیار خوبی داریم. در بخش دختران نیز هدف گذاری‌های لازم برای کسب مدال شده است، اما کمی برای دختران سخت‌تر از پسران است که ما این قابلیت را در آینده در آن‌ها مشاهده می‌کنیم. انسجام عامل دیگر موفقیت تیم ملی است. انسجامی که در تیم ملی وجود دارد به دلیل حضور میر الماسی مدیر تیم‌های ملی است. میرالماسی یکی از مربیان با تجربه و مدبری است که رزومه او به برنامه ریزی‌های تیم ملی کمک کرده است. در تیم‌های ملی سرمربی‌های جوان و توانمند داخلی از جمله میعاد مکیف وجود دارند. مربیان توانای داخلی در همه زمینه‌ها خود را ثابت کرده اند.

تنیس روی میز جهان روز به روز در حال پیشرفت است

او گفت: نباید غرق در شرایط خوب حال حاضر تنیس روی میز شد چرا که سایر کشور‌ها روز به روز در حال پیشرفت هستند. فدراسیون تنیس روی میز در سه سال اخیر اصلا به منابع مالی دولتی متکی نبوده است. علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز به خاطر روابط خوبی که با حامیان مالی دارد توانسته منابع خوبی را جذب کند.

او در پایان افزود: ما برای رقابت‌های قهرمانی جهان تنیس روی میز جهان استرالیا بسیار امیدوارهستیم و به کمتر از مدال قانع نخواهیم بود، اما این را هم باید بدانیم که سایر رقبای حاضر در این رقابت بسیار قدرتمند هستند. امیدوارم بتوانیم در بین ۱۶ تیم در جایگاه خوبی قرار بگیریم؛ چرا که همیشه بازیکنان ما در همه‌ی مسابقات خود را ثابت کرده اند.


بیشتربخوانید: استعفای سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تکذیب شد

نظری: ارتقا رنکینگ جهانی بازیکنان، یکی از راه‌های کسب سهمیه المپیک است

برگزاری کمپ مشترک تنیس روی میز با کشور‌های قطر و جمهوری آذربایجان


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.