سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملک زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تناسبی با هزینه های تولید ندارد

یک مقام مسئول گفت: اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید هیچ تناسبی با هزینه های تولید و تورم ندارد.

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام‌صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و‌گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با انتقاد از نرخ خرید محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید ۹۷_۹۸ اظهار کرد: اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید هیچ تناسبی با هزینه های تولید و تورم ندارد.

وی با اشاره به تاثیر افزایش جزئی نرخ خرید تضمینی گندم بر خودکفایی محصول افزود: افزایش غیرمنطقی محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید بی شک در آینده تولید و خودکفایی گندم تاثیر گذار است چرا که بسیاری از گندمکاران با اعلام نرخ خرید محصولات کشاورزی اقدام به شخم زمین زراعی خود و کشت دیگر محصولات کردند.

ملک زاده ادامه داد: با وجود افزایش ۲۰۰ درصدی تورم‌در بخش کشاورزی و همچنین نوسان شدید قیمت تراکتور و هزینه های جانبی ان،سم، کود و... افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ خرید تضمینی محصولات جوابگوی هزینه کشاورزان نیست.

رئیس نظام صنفی کشاورزی تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم را امری ضروری دانست و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید باید با نرخ ۲ تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه برای کشت گندم و کلزا بیشتر از آب سبز باران استفاده می شود، از این رو عدم صرفه اقتصادی تولید این محصولات می تواند منجر به کشت محصولات آب بر و نابودی منابع ابی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.